تاريخ : پنج شنبه 1402/8/18
کد خبر: 76464

کتاب الکافی (۱۶ جلدی) دارالحدیث، تجدید چاپ شد.

کتاب شریف "الکافی" که توسط محققان برجسته پژوهشگاه قرآن و حدیث وابسته به موسسه دارالحدیث تحقیق شده و در سال ۱۳۹۷ منتشر شده بود تجدید چاپ شد.

کتاب «الكافى» مهم­ترین منبع جامع روايى شیعه و یکی از کتب اربعه است که توسط محمد بن يعقوب بن اسحاق كلينى، جمع ‏آورى شده است.

این کتاب ارزشمند در پژوهشگاه قرآن و حدیث وابسته به موسسه دارالحدیث، زير نظر حجت الاسلام محمدحسين درايتى، از روى نسخه هاى متعدد تحقيق و تصحيح گرديده است.

مقام معظم رهبرى، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله العالی در پيام خود به كنگره بين المللى مرحوم كلينى (ره) درباره اين تصحيح، چنين فرمودند:

«به نظر اين‏جانب، چاپ عرضه شده به مناسبت اين گنگره، به خاطر تصحيح فنى بسيار خوب، مراجعه دقيق به نسخه‏ هاى اصلى، ذكر گسترده نسخه ‏بدل‏ها، جدا كردن اسانيد از متن روايات و مزاياى ديگر، اثر برجسته و ارزش‏مندى است كه با سليقه به كار رفته در آن، ان‏ شاءالله، يادگارى ماندگار خواهد بود».

در ابتداى طبع دار الحديث، ارشادات و توجيهاتى از سوى حضرت آية الله العظمی شبيرى زنجانى، در مورد تصحيح كتب حديثى، به ‏ويژه كتاب« الكافى»، ذكر شده و سپس تقريظ حضرت آية الله العظمی سبحانى درج گرديده است.

این اثر پس از اعمال برخی اصلاحات و رفع اغلاط چاپ اول در پژوهشگاه قرآن و حدیث، با مشارکت عتبه مقدسه عباسیه تجدید چاپ شد.

🛒خرید کتاب:

⪼ فروشگاه انتشارات دارالحدیث واقع در قم ابتدای خیابان معلم

⪼ ارسال پیام در پیام رسان ایتا به آدرس :  shop_darolhadith_ir@

⪼ فروشگاه مجازی انتشارات به آدرس https://shop.darolhadith.ir/

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :