تاريخ : یکشنبه 1402/10/10
کد خبر: 76614

کتاب «در محضر کریم»، منتشر شد

کتاب «در محضر کریم»، اشعاری در باره حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، و آستان مقدس ایشان، از مجموعه آثار «ری شناسی» منتشر شد.

معاونت وقت «فرهنگی و امور زائران» آستانحضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، برای معرفی شخصیّت والای آن محدّث عظیم‌الشأن و امامزادۀ لازم‌التّکریم به زبان شعر، دو فراخوان به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۲ و ۱۳۸۷ با موضوع «حضرت عبدالعظیم علیه السلام » صادر کرد که مورد استقبال شاعران متعهد کشورمان قرار گرفت و در نتیجۀ آن، بیش از ۱۲۰ قطعه شعر جمع شد.

مجموع این اشعار، پس از تصحیح و ویرایش و افزودن تعداد چهل و اندی قطعۀ دیگر، اینک با عنوان «در محضر کریم»، تقدیم ارادتمندان و علاقه‌مندان شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب، چنین آمده است:

«شعر به عنوان تجلّی‌گاه فرهنگ، در طول تاریخ، نمایشگاه اندیشه‌ها و دیدگاه‌های انسان‌هایی بوده که در قالب چیدمان موزون واژگان، مفاهیم و معانی مطلوب خویش را عرضه کرده‌اند. شاعران خداگِرا در ایران زمین، به دلیل تأدّب به ادب الهی و بهره‌مندی از مراتب اعلای عبودیّت، همواره فریادگر توحید و ولایتمداری بوده‌اند. آنان آن هنگام که به بیان معارف اصیل انسانی و اسرار حکمت الهی در قالب عباراتی همگن می‌پردازند، آن‌ چنان اثرآفرینی می‌کنند که بالاترین جایگاه‌‌ها را نصیب آنان می‌سازد. از این رو، شاعران متعهّد به عنوان ترویج‌دهندگان معارف توحیدی در زوایای جامعۀ انسانی، نقش مؤثّری در تربیت نفوس انسانی و در واقع، تحقّق هدف آفرینش ـ که همانا معرفت خدای سبحان است ـ دارند».

گفتنی است کتاب «در محضر کریم»، چهارمین عنوان از مجموعه آثار «ری‌شناسی» است که به همّت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السلام و با همکاری واحد پژوهش‌های آزاد مؤسسۀ علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :