تاريخ : یکشنبه 1402/11/29
کد خبر: 76754

کتاب «خورشید ری»، منتشر شد

کتاب «خورشید ری»، نگاهی به زندگی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام و تاریخچه آستان مقدّس ایشان، به کوشش محمدمهدی خوش قلب،‌ روانه بازار نشر شد.

کتاب «خورشید ری»، نگاهی به زندگیحضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلامو تاریخچهآستان مقدّسایشان، به کوششمحمدمهدی خوش قلب،‌ و به اهتمام آستان حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام، توسط انتشارات مؤسسه دارالحدیث روانه بازار نشر شد.
در بارۀ حضرت عبدالعظیم و آستان مقدّس ایشان، تا کنون آثار مختلفی نوشته شده است؛ اما همچنان جای متنی روان، کوتاه، مستند (ولی قابل استفاده برای عموم) که جامع و دربردارندۀ زندگی حضرت عبدالعظیم و تاریخچه و خدمات آستان مقدّس ایشان  باشد، خالی بود. بر این اساس، این اثر به اهتمام تولیت جدید آستان حضرت عبدالعظیم حسنی، جنابحجة الاسلام والمسلمین سیّد علی قاضی‌عسکربرای پر کردن خلأ یادشده شکل گرفت.
این اثر ـ که نخستین شماره از مجموعۀ «ری‌شناسی» است ـ عمدتاً با بهره‌گیری از آثار زیر فراهم آمده است:
۱.دانش‌نامۀ ری، ج۱ (مدخل عبدالعظیم حسنی).
۲.مجموعه مقالات کنگرۀ حضرت عبدالعظیم (ع)، ج۳.
۳.شناخت‌نامۀ حضرت عبدالعظیم و شهری ری؛ مجموعه کتاب‌ها و رساله‌ها(ج۱۲ از مجموعه آثار کنگره حضرت عبدالعظیم).
۴.کارنامۀ آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی در سه دهه تولیت محمّد محمّدی ری‌شهری.
این اثر (خورشید ری) در دو دو بخش، تنظیم شده است:
بخش اوّل، به زندگی و شخصیت حضرت عبدالعظیم پرداخته، و بخش دوم، تاریخچه و خدمات آستان مقدّس ایشان با تأکید بر دورۀ سی سال اخیر را بیان کرده است.
کتاب «خورشید ری»، نگاهی به زندگی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام و تاریخچه آستان مقدّس ایشان، تألیف حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی خوش قلب،‌ به زبان فارسی، در قطع رقعی و در ۱۷۲ صفحه به نگارش درآمده است و در ۱۴۰۲ توسط انتشارات دارالحدیث، منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :