تاريخ : یکشنبه 1402/12/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 76798
فراخوان دومین دوره‌ جایزه‌ سالانه «گفتمان مهدویت» منتشر شد

فراخوان دومین دوره‌ جایزه‌ سالانه «گفتمان مهدویت» منتشر شد

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری «اندیشه و تمدّن شیعه» از فراخوان دومین دوره جایزه سالانه «گفتمان مهدویت» خبر داد. این جایزه‌ سالانه در نکوداشت فقیه و مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی حاج آقا لطف الله صافی گلپایگانی قدس سره برگزار می‌گردد.

مؤسسه فرهنگی هنری «اندیشه و تمدّن شیعه»، دومین فراخوان جایزه‌ فرهنگی، ادبی، هنری «گفتمان مهدویت» را در نکوداشت مدافع و نویسنده بزرگ عرصه مهدویت، مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره برگزار می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اکبری شاهرودی، مدیر این مؤسسه با بیان اهتمام ویژه آن مرجع عالیقدر به گسترش امر مهدویت، گفت: سال گذشته در آستانه نیمه شعبان، جشن بزرگ میلاد حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفداء و به مناسبت اولین سالگرد ارتحال مرجع ولایی، اولین فراخوان جایزه سالانه «گفتمان مهدویت» را اعلام کردیم که الحمدلله با استقبال خوب نویسندگان همراه شد و سه اثر در این فراخوان، برگزیده شد.
استاد سطوح عالی حوزه افزود: با توجه به استقبال از اولین فراخوان و همزمان با سالگرد آن مرجع محبوب، برآن شدیم تا در دومین سالگرد ارتحال آن فقیه عظیم‌الشأن که بیشترین آثار ارزشمند مهدوی را به خود اختصاص داده‌اند، دومین فراخوان جایزه سالانه «گفتمان مهدویت» را اعلام کنیم.
مدیر این مؤسسه، با بیان اینکه سالیانه این جایزه را به صاحبان بهترین آثار مکتوب فرهنگی، ادبی و هنری در زمینه مباحث مهدوی، تقدیم خواهیم کرد، بیان نمود: از نویسندگان، پژوهشگران و پدیدآورندگان عزیز دعوت می‌شود تا آثار تولیدی خود را در گروه‌های «پژوهش‌های مهدوی»؛ «داستان بلند و رمان»؛ «مجموعه داستان‌ کوتاه»؛ «مجموعه شعر مهدوی»، «مجموعه آثار مهدوی با محوریت کودکان» و «فیلمنامه بلند و کوتاه» به دبیرخانه این فراخوان ارسال کنند.
اکبری شاهرودی در ادامه بیان کرد: آثار ارسالی باید برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید شده باشد و در یکی از گروه‌های بالا قرار گیرد. همچنین امکان ارسال آثار در چند بخش وجود دارد.
وی افزود: علاقه‌مندان می‌بایست دو نسخه از آثار تولیدی خود را تا ۳۰ بهمن به دبیرخانه جایزه فرهنگی ادبی هنری «گفتمان مهدویت» به نشانی قم، کدپستی ۳۷۱۵۷۶۵۷۶۶؛ ارسال کنند تا ان‌شاء الله پس از بررسی آثار ارسالی توسط هیئت داوران، در ایام میلاد مسعود حضرت بقیة الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، بهترین آثار، انتخاب و اسامی برگزیدگان اعلام شود و از آنها تجلیل گردد.

نویسندگان، پژوهشگران و پدیدآورندگان ارجمند می‌توانند جهت راهنمایی بیشتر و اطلاع از شرائط شرکت در این فراخوان، با آی دی andishetamaddoneshia @ در ایتا تماس بگیرند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :