139
ميراث محدث اُرموي

ميراث محدث اُرموي
138

الترجمة :

۰.پروردگارا! تويى كشف كننده محنت و مصيبت ، و به سوى تو هست طلب يارى كردن . نزد تو است يارى و تويى پروردگار آخرت و دنيا ، پس به داد رس اى دادرس دادخواهان بنده كوچك مصيبت زده را ، و بنمايان او را آقايش را اى صاحب قواى محكم ، و زايل كن از وى غم و غصه را ، و بنشان تشنگى او را اى خدايى كه بر عرش عظمت استيلا يافته و خدايى كه به سوى او است برگشت همه و عاقبت كارها!
پروردگارا! ما بندگان تو هستيم كه آرزومنديم به سوى دوست تو كه ياد آورنده تو و پيغمبر تو است ، آفريدى او را براى نگهدارى ما و پناهگاه ما و به پاداشتى او را براى محافظت و پناه دادن ، و قرار دادى او را براى مؤمنين پيشوا ، پس برسان او را درود و سلام از ما و بيفزا براى ما به سبب اين درود فرستادن عزت و احترام ، و قرار ده قرارگاه او را براى ما قرارگاه ، و تمام كن نعمت خود را به سبب پيش انداختن وى در جلوى ما تا وقتى كه وارد كنى ما را به بهشت هاى خود و يارى شهدا و هم منزلى ايشان .
پروردگارا! صلوات بفرست بر حجت خود و صاحب امر خود ، و صلوات بفرست بر جدش محمد پيغمبر تو كه آقاى بزرگ است ، و صلوات بفرست بر پدرش كه آقا و شير خدا و بردارنده لوا است در محشر و سيراب كننده دوستان خود از نهر كوثر است و امير است بر ساير مردم ، چنين اميرى كه هر كه به او ايمان آورد نجات يافته و هر كه ايمان نياورد به او به تحقيق در مورد خطر واقع شده و كافر گشته .
صلوات بفرستد خدا بر او و بر برادرش كه پيغمبر است و بر آل آنها كه مبارك و درخشان هستند ، مادامى كه آفتاب طلوع مى كند و ماه روشنى مى اندازد ، و بر جده حجت عصر كه صديقه فاطمه زهرا است دختر محمد مصطفى ، و بر كسانى كه برگزيده از پدران وى كه نيكوكاران اند ، و بر خود وى كه بهترين و كامل ترين و تمام ترين و دايم ترين و زيادترين و بيشترين آنچه صلوات فرستاده اى بر يكى از برگزيدگان تو و ستوده تر از خلق تو .
و صلوات بفرست بر وى ، صلواتى كه آخر ندارد براى عددش و نهايتى نيست براى امدادش و تمام شدن نيست براى مدتش .
پروردگارا! بر پا كن به واسطه وى حق را ، و باطل كن با او باطل را ، و عزيز نما به سبب او دوستان خود را ، و ذليل كن به سبب وى دشمنانت را ، و وصل كن ـ پروردگارا ـ ما بين [ ما ] و او را وصل كردنى كه برساند ما را به سوى رفاقت و مصاحبت گذشتگان از آباء و اجدادش ، و قرار بده ما را از كسانى كه مى گيرد دامن ايشان را ، و قرار مى گيرد در زير سايه شان ، و يارى بكن ما را در ادا نمودن حقوق او را و سعى كردن در اطاعت وى و اجتناب كردن از معصيتش ، و منت بگذار بر ما با راضى شدنش از ما ، و ببخش براى ما مهربانى و ترحم و دعا و خيرش را به اندازه اى كه برسيم بر وسعت از رحمت تو و نجات يافتن در نزد تو ، و قرار بده نمازهاى ما را قبول شده به سبب وى و گناهان ما را به سبب او آمرزيده شده و دعاى ما را برآورده شده ، و قرار بده روزى هاى ما را وسعت يافته و غصه هاى ما را كفايت داده شده و حاجات ما را روا گشته شده .
و رو برآر به سوى ما با روى عزيز خود ، و قبول كن تقرب ما و نزديكى طلبى ما را به سوى تو كه بواسطه امام عصر است ، و نگاه كن به سوى ما نگاه كردنى كه ترحمانه باشد ، و تكميل نموده باشى با همان نگاه كردن ، كرامت ما را در نزد تو ، بعد از آن برنگردانى همان مرحمت را از ما به واسطه جود خود ، و سيراب كن ما را از حوض جد بزرگوارش با
كاسه اش و با دست مباركش سيراب كردنى كه وافى باشد و گوارا كه بعد از آن هرگز تشنه نشوم ، اى مهربان ترين رحم كنندگان !

  • نام منبع :
    ميراث محدث اُرموي
    المساعدون :
    الاشكوري، احمد
    المجلدات :
    1
    الناشر :
    دار الحديث للطباعة و النشر
    مکان النشر :
    قم المقدسة
    تاریخ النشر :
    1385
    الطبعة :
    الاولي
عدد المشاهدين : 73665
الصفحه من 384
طباعه  ارسل الي