تاريخ : دوشنبه 1391/7/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 10065
ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در دست ساخت

ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در دست ساخت

حدیث عرضه دین حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام که در آن، مبانی اعتقادی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام مورد تائید واقع شده و ایشان مشمول دعای امام زمان خویش شده اند، از مهمترین مبانی اعتقادی است که می بایست با ظرافت و دقت به مخاطبان منتقل شود.


استاد فرشچیان به همراه استاد تام سن و استاد اسدی از اساتید نگاری گری ایران با آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام دیدار کردند.

به گزارش پایگاه حدیث نت، آیت الله محمدی ری شهری، رهنمون سازی زائران به مبانی توحیدی و معارف الهی را در کنار لحاظ مسایل فنی و هنری از مهمترین نکات در ساخت ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام برشمرد و گفت: حدیث عرضه دین حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام که در آن، مبانی اعتقادی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام مورد تائید واقع شده و ایشان مشمول دعای امام زمان خویش شده اند، از مهمترین مبانی اعتقادی است که می بایست با ظرافت و دقت به مخاطبان منتقل شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، همچنین به برنامه ریزی دقیق و ایجاد زمینه برای مشارکت عموم مردم و زائران حرم مطهر در ساخت ضریح حرم مطهر تاکید کرد.
در این نشست در گزارشی اقدامات انجام شده در خصوص مراحل ساخت ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام مطرح شد.
ضریح در حال ساخت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام با ابعاد 390 سانتی متر طول، 290 سانتی‌متر عرض و 296 سانتی‌متر ارتفاع با اسکلت ورق استیل و روکش چوب ساج در حال ساخت است.
طراح اولیه اسکلت داخلی این طرح محمد میرزا علی تهرانی از متخصصان معماری کشور است.
بانیان و مومنان می توانند جهت مشارکت در ساخت ضریح حرم مطهر کمک های نقدی خود را به حساب 01005842835007 بانک ملی ایران و یا به دفتر نذورات آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی(ع) ارائه کنند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :