تاريخ : دوشنبه 1391/8/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 10258
کتاب شناخت‌نامه حدیث منتشر می‌شود

کتاب شناخت‌نامه حدیث منتشر می‌شود

پایگاه حدیث نت: رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث از چاپ کتاب شناخت‌نامه حدیث در سال 92 خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدکاظم طباطبایی در گفت‌وگو با پایگاه حدیث نت، با اشاره به اهمیت احادیث و روایات اظهار کرد: احادیث دارای معارف و آموزه‌های فراوانی هستند و نکات ارزشمندی در آنها نهفته است.
وی خاطر نشان کرد: روایات پس از قرآن کریم مهم‏ترین منبع شناخت دین بوده به همین دلیل مسلمانان به فراگیرى، ثبت و تدوین احادیث با وجود برخى فراز و نشیب‌ها توجه کرده‌اند.
رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث عنوان داشت: مجموعه‏هاى حدیثى دارای هزاران روایت بوده و تمام موضوعات مورد نیاز دین‏داران در آنها تبیین شده است.
وی ادامه داد: احادیث از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید بوده و منبعی برای پژوهش‌های تاریخی محسوب می‌شوند.
حجة الاسلام و المسلمین طباطبایی با اشاره به کتاب شناخت‌نامه حدیث گفت: در این کتاب به شناسایی، معرفی، تاریخ نگارش و ابعاد و مباحث مختلفی که درباره حدیث مطرح است پرداخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: کتاب شناخت‌نامه حدیث در قالب متون دانشگاهی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خاطر نشان کرد: ابعاد مختلفی که در روایات درباره موضوعات مختلف ذکر شده در این کتاب به مخاطب معرفی می‌شود.
وی با بیان اینکه شناخت‌نامه حدیث در 12 فصل تدوین شده است گفت: شناخت سنت، تمسک به سنت، راه شناخت سنت، کتابت حدیث، عرصه حدیث، نقل حدیث، اختلاف احادیث، معیارهای صحیح احادیث، تعلیم و تعلم حدیث و نمونه‌هایی از غرر احادیث از جمله مباحث مطرح شده در فصل‌های این کتاب است.
حجة الاسلام و المسلمین طباطبایی خاطر نشان کرد: این شناخت‌نامه در مرحله نهایی پژوهش قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در قالب دو زبان عربی و فارسی در سال 92 از سوی سازمان چاپ و نشر مؤسسه دارالحدیث منتشر شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :