تاريخ : چهارشنبه 1391/8/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 10259
عقل یکی از مفاهیم محوری در اندیشه شیعی است

عقل یکی از مفاهیم محوری در اندیشه شیعی است

استاد مؤسسه تعلیم و تربیت علوم دینی هانوفر گفت: عقل‌گرایی به عنوان حلقه واسط، اندیشه شیعی را در عرصه‌ها و علوم گوناگون همساز نموده و یک نظام فکری منسجمی ایجاد کرده است.

«سانیا لشان»، از اساتید مؤسسه تعلیم و تربیت علوم دینی هانوفر آلمان درمصاحبه با پایگاه حدیث نت، با بیان این مطلب افزود: از جلوه‌های عقل‌گرایی تشیّع، سنّت قوی و مداوم فلسفی در حوزه‌های شیعی است که در کلام و عرفان نظری نیز تجلّی یافته است.
وی اظهار کرد: شناخت پژوهشگران آلمانی از «حدیث» تنها به واسطه اهل سنت بوده است و پس از بازدید از مؤسسه دارالحدیث شناخت عمیقی از «معارف حدیثی» پیدا کردم و عقاید من به اسلام شیعی نزدیکتر است.
استاد علوم دینی هانوفر تصریح کرد: دیدگاه عادلانه مکتب تشیع به «قرآن» و «سنت» تاثیر فراوانی در وضعیت سیاسی و راهبردی جامعه آرمانی دارد.
«سانیا لشان»، از حضور در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: در نشست هایی که درباره حدیث با مسولان مؤسسه داشتیم، همچنین در جلسه پرسش و پاسخ با حضور رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث، بسیاری از مباحث حدیثی برای ما تشریح شد.
گفتنی است، در این دیدار گروه 23 نفره آلمانی در جلسه پرسش و پاسخ به طرح سؤالات مختلف پرداختند که رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث به سؤالات آنان پاسخ گفت. گفتنی است، هیئتی متشکل از 23 نفر که از کشور آلمان به ایران سفر کرده بودند، به دعوت امور بین الملل مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، دوشنبه 8 آبان ماه ضمن بازدید از بخش های مختلف دارالحدیث با معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه، همچنین رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :