تاريخ : سه شنبه 1391/8/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 10269
طلاب ارتباط با منابع حدیثی را تقویت کنند

طلاب ارتباط با منابع حدیثی را تقویت کنند

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث گفت: هر کس بخواهد از دین و شریعت با مردم سخن گفته و به سئوالات و شبهات پاسخ دهد لازم است که به خوبی با متون و منابع حدیثی آشنا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدکاظم طباطبایی» در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بی‌تردید اگر کسی بخواهد طلبه فاضل و قابلی باشد باید با کتاب و سنت و منابع حدیثی آشنایی کامل داشته باشد.
وی با طرح نکات کاربردی برای طلاب و فضلای علاقمند به مباحث حدیثی تصریح کرد: نکته اول درباره متن‌خوانی حدیثی این است متون حدیثی که انتخاب می‌شود باید برای افراد جذاب، اثرگذار و نشاط آور باشد. در این خصوص خوب است که طلاب و مبلغان به عنوان مثال در خواندن کتاب شریف نهج‌البلاغه از حکمت‌های آن سخن را آغاز کنند.
حجة الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به اینکه نکته دوم استمرار در متن‌خوانی است خاطر نشان کرد: باید در شیوه آموزشی به ترتیب از مباحث آسان شروع کرد و به احادیث مشکل فهم رسید.
وی با تاکید بر اینکه شیوه آموزشی باید به گونه‌ای باشد که امکان آشنایی جامع و فراگیر نسبت به موضوعات حدیثی وجود داشته باشد و در ضمن طلاب با انواع احادیث و روایات آشنا باشند اضافه کرد: همچنین شیوه‌ای باید از سوی طلاب اتخاذ شود که دربردارنده روایات و احادیث از همه ائمه اطهار (ع) باشد.
حجة الاسلام و المسلمین طباطبایی خاطر نشان کرد: طرح مطالعه حدیثی بر اساس هزار ساعت است که البته مباحثه و یادداشت‌برداری نیز در موفقیت این طرح نقش بسزایی ایفا می‌کند.
گفتنی است، پژوهشکده علوم و معارف حدیث یکی از چهار پژوهشکده پژوهشگاه قران و حدیث است که در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث فعالیت می کند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :