تاريخ : چهارشنبه 1391/8/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 10273
برای رسیدن به سیر و سلوک، اعمال خود را مراقبت کنید

برای رسیدن به سیر و سلوک، اعمال خود را مراقبت کنید

محمد مرادی در مراسم تواصی به حق مؤسسه دارالحدیث گفت: توجه به رفتار و اعمال به قدری اهمیت دارد که ممکن است 50 سال اندوخته و تحصیل دستاوردی برای خود شخص و اطرافیانش نداشته باشد زیرا برای رسیدن به سیر و سلوک، توجه در اعمال و رفتار اهمیت فراوانی دارد.

مدیر گروه ترجمه پژوهشکده علوم و معارف حدیث، در جمع نمازگزاران مؤسسه دارالحدیث تصریح کرد: میان انسان های مختلف به رقم زحمت های برابری که برای تحصیل علم کشیده باشند، تعداد اندکی در سیر و سلوک و اندوخته های علمی موفق تر هستند.
مرادی اظهار داشت: باید در پی کسب راه هایی باشیم که اندوخته های علمی را افزایش دهیم و به سمت یافتن نکته های جدید علمی در حوزه آموز های دینی و مطالعات دینی تلاش کنیم
وی بیان داشت: در قران کریم و در روایات اسلامی کلید واژه های فراوانی هستند که ذکر و توجه را یاداوری میکنند. خداوند در قران کریم به ما فرمان می دهد که به یاد خدا باشیم «ذکر کثیره» و به یاد نعمت های خدا باشیم. توصیه به یاد کردن خداوند و مخصوصاً «ذکر کثیر» کراراً در آیات قرآن وارد شده است، و در اخبار اسلامى نیز اهمیت فراوان به آن داده شده است.
مرادی افزود: هشدارها و یاداوری ها در قالب موعظه بیانگر بیدار باش دادن و یاداوری است و آن هدف اصلی و ذاتی موعظه است. همچنین حضور «ذکر» در قلب و روح آدمی، همراه با توجه به سیر و سلوک رفتار واعمال و مراقبت است.
گفتنی است، مراسم تواصی به حق هر هفته روزهای چهارشنبه، با حضور دست اندر کاران دانشگاه قرآن و حدیث، پژوهشگاه قران و حدیث و به همت معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث، برگزار می شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :