برادری - صفحه 173

۲۳۱.حلية الأولياءـ به نقل از ابن عمر ـ :پيامبر خدا فرمود : «محبّت من به دل هيچ بنده اى نياميخت و دوستم نداشت ، مگر آن كه خداوند ، بدن او را بر آتش ، حرام گردانيد» .
سپس فرمود : «كاش برادرانم را كه بر حوض [كوثر ]وارد مى شوند و من با ظرف هايى پُر از شراب [بهشتى] به استقبالشان مى روم و آنها را پيش از آن كه وارد بهشت شوند ، از حوضم سيراب مى كنم ، ببينم» .
گفته شد : اى پيامبر خدا! مگر ما برادران تو نيستيم؟
فرمود : «شما ياران منيد . برادران من ، كسانى اند كه به من ايمان آورده اند ، در حالى كه مرا نديده اند. من از پروردگارم درخواست كرده ام كه چشم مرا به شما و به كسانى كه نديده، به من ، ايمان آورده اند، روشن گردانَد» .

۲۳۲.پيامبر خدا صلى الله عليه و آلهـ در وصف برادرانش كه پس از او مى آيند ـ :هر يك از آنان اگر يك تسبيح بگويد ، در نظرش بهتر از آن است كه كوه هاى دنيا براى او طلا شود . يك نگاه به يكى از آنان ، نزد من محبوب تر از نگاه كردن به بيت اللّه الحرام است . اگر فردى از آنان در بين يارانش در سختى بميرد ، پاداش كسى را دارد كه در ميان رُكن و مقام ، كشته شده باشد ، و مزد كسى را دارد كه در حرم خدا بميرد . كسى كه در حرم خدا بميرد ، خداوند ، او را از آن وحشت بزرگ [در روز قيامت ]در امان مى دارد و به بهشتش مى بَرَد .

صفحه از 182