برادری - صفحه 37

۴۳.امام على عليه السلام :چون با كسى ارتباط برقرار مى كنيد ، به خاطر خدا ارتباط داشته باشيد ، و چون از كسى دورى مى كنيد ، به خاطر خدا ، دورى كنيد.

۴۴.امام على عليه السلام :با هر كه دوستى مى كنيد ، به خاطر خدا دوستى كنيد ، و با هر كه دشمنى مى ورزيد ، به خاطر خدا دشمنى ورزيد.

۴۵.امام صادق عليه السلام :دوست داشتن اولياى خدا و پيوند داشـتن با آنـان ، واجـب است ، و بيزارى جستن از دشمنان آنان نيز واجب.

۴۶.امام رضا عليه السلام :دوست داشتن اولياى خداوند متعال، واجب است ، و همين طور ، نفرت داشتن از دشمنان خدا و بيزارى جستن از آنان و از پيشوايانشان.

2 / 3

ايمان ، همان دوست داشتن و دشمن داشتن است

۴۷.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :آيا دين ، چيزى جز دوست داشتن و دشمن داشتن است؟! خداوند عز و جل مى فرمايد : «بگو : اگر خدا را دوست مى داريد ، پس ، از من پيروى كنيد تا خدا نيز شما را دوست بدارد» .

۴۸.امام على عليه السلامـ در توصيف عالمان ـ :بدانيد كه آن بندگان خدا كه امانتدار علم اويند ، آن علمى را كه بايد نگه دارند [و افشا نكنند] ، نگه مى دارند ، و چشمه هاى او را (علوم و معارفى را كه بايد به مردم و اهلش برسانند) ، جارى مى سازند . ارتباطاتشان ، دوستانه است و ديدارهايشان ، مهرآميز و از جام سيراب كننده[ى معرفت و محبّت]، به يكديگر مى نوشانند و سيراب بر مى گردند . ترديد به آنان نياميخته ، و غيبت كردن در ميانشان ، راهى ندارد . خداوند ، سرشت و خوى آنان را با اين ويژگى ها گِره زده است ، و با اين خوى با يكديگر دوستى مى ورزند و با هم ارتباط دارند.

صفحه از 182