برادری - صفحه 73

۹۵.امام على عليه السلام :برادر [و دوست ايمانى] به دست آوريد ؛ زيرا برادران در دنيا و آخرت ، ساز و برگ اند. آيا اين سخن دوزخيان را نشنيده اى كه : «ما را نه شفاعت كنندگانى است ، نه دوستى نزديك» ؟

۹۶.امام صادق عليه السلام :در دنيا ، بر شمارِ دوستان [خود] بيفزاييد ؛ چرا كه دوستان در دنيا و آخرت ، سودمندند . در دنيا ، به رفع نيازهاى انسان ، كمك مى كنند و در آخرت [نيز سودمندند] ، به دليل آن كه دوزخيان مى گويند : «ما را نه شفاعت كنندگانى است ، نه دوستى نزديك» .

۹۷.امام صادق عليه السلام :منزلت دوست ، بزرگ است ، چندان كه دوزخيان ، پيش از آن كه نزديكان و خويشاوندان را به يارى طلبند و صدا بزنند ، دوست را به يارى مى طلبند و صدايش مى زنند . خداوند عز و جل از زبان آنها مى گويد : «ما را نه شفاعت كنندگانى است ، نه دوستى نزديك» .

3 / 8

ايمنى در روز قيامت

۹۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :آنان كه به خاطر خدا با هم دوستى مى ورزند ، در آن روز كه سايه اى جز سايه خدا نيست ، در سايه عرش خداوند هستند . مردم ، وحشت زده مى شوند ؛ امّا آنان ، وحشتى نمى كنند . مردم در ترس و هراس آن به سر مى برند ؛ امّا آنان ، ترس و هراسى ندارند.

۹۹.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هفت گروه اند كه خداوند ، در آن روز كه سايه اى جز سايه او نيست ، آنان را در سايه خود قرار مى دهد : ... و دو مردى كه به خاطر خدا با هم دوستى مى ورزند ، به خاطر او با هم گِرد مى آيند و به خاطر او پراكنده مى شوند.

صفحه از 182