برادری - صفحه 81

۱۰۹.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس برادرى را به خاطر خدا و در راه خدا دوست بدارد و بگويد : «من تو را به خاطر خدا دوست دارم» و هر دو به بهشت بروند ، آن كه به خاطر خدا دوست داشته ، درجه اش بالاتر از آن يكى است كه او را به خاطر خودش دوست مى داشته است.

۱۱۰.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس برادر مسلمان جديدى به دست آورد ، خداوند براى او در بهشت ، برجى از گوهر مى سازد.

۱۱۱.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هيچ مردى به خاطر خداوند عز و جل برادرى به دست نياورد ، مگر اين كه خداوند براى او در بهشت ، خانه اى ساخت.

۱۱۲.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :آنان كه با يكديگر دوستى مى ورزند ، خانه هايشان در بهشت ، چونان ستاره درخشان شرقى يا غربى ديده مى شود . گفته مى شود : اينان كيستند؟ جواب مى آيد : «اينان ، كسانى هستند كه از براى خداوند عز و جل با يكديگر دوستى مى ورزيدند» .

۱۱۳.أعلام الدين :پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود : «من ، مردمانى را مى شناسم كه در روز قيامت ، نزد خداوند متعال ، چونان من هستند . اينان ، نه از پيامبران اند و نه از شهيدان ؛ امّا پيامبران و شهيدان به مقام و منزلت آنان ، غبطه مى خورند» .
گفته شد : اينان كيستند ، اى پيامبر خدا؟
فرمود : «مردمانى كه به خاطر خدا و بى چشمْ داشت مالى و يا پيوند خويشاوندى ، با يكديگر برادرى مى كنند . سوگند به آن كه جانم در دست اوست ، چهره هاى اينان را نورانيّتى است ، و وجودشان غرقه در نور است . آن گاه كه [در قيامت ]مردمان ، اندوهگين مى شوند ، آنان را اندوهى نمى گيرد ، و آن گاه كه ديگران به وحشت مى افتند ، ايشان را وحشتى نمى رسد» .
سپس اين سخن خداوند متعال را تلاوت كرد : «هان! اولياى خدا را نه بيمى است و نه اندوهگين مى شوند» .

صفحه از 182