تاریخ - صفحه 125

۱۳۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آلهـ در حديثى به نقل از خداوند سبحان ، در توصيف اوصيا و جانشينانش ـ :به عزّت و جلالم سوگند كه به وسيله آنها ، دينم را پيروز مى گردانم و سخنم را بر فراز مى نشانم و زمين را به وسيله آخرينِ آنها ، از دشمنانم پاكسازى مى كنم و آنها را در خاور و باخترِ زمين ، سكونت مى دهم ... و فرمان روايى اش را دوام خواهم داد و روزگار را ميان دوستانم تا روز قيامت مى چرخانم .

۱۳۹.امام صادق عليه السلامـ در باره اين سخن خداوند متعال :«هر كس در آسمان ها و زمين است ، خواسته و ناخواسته ، سر در فرمان او دارد»ـ :زمانى كه قائمِ ما برخيزد ، سرزمينى نيست ، مگر اين كه در آن ، شهادت به : «لا إله إلّا اللّه ، محمّدا رسولُ اللّه » بانگ زده مى شود .

۱۴۰.امام كاظم عليه السلامـ در توصيف مهدى عليه السلام ـ :[خداوند] او را وارث زمين مى گردانَد ، همان گونه كه در كتاب روشنش فرموده است : «ما پس از تورات ، در زبور نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته من به ارث مى برند» همه آن به مهدى نسبت داده مى شود ؛ زيرا او كليد آن است و با خواست او ، كار زمين ادامه مى يابد. هر قائمى از فرزندان پس از او ، مهدى است... . آنان ، امامان هدايت يافته اند و آنان ، بندگان شايسته اند كه خداوند در كتابش فرموده است كه وارثان زمين مى شوند ، و خدا خُلفِ وعده نمى كند .

صفحه از 136