خانواده - صفحه 157

۲۲۰.امام باقر عليه السلام :در شبى كه فاطمه عليهاالسلام به خانه على عليه السلام بُرده شد ، بستر آن دو ، يك عدد پوست قوچ بود كه وقتى مى خواستند بخوابند ، آن را به طرف پشم هايش پهن مى كردند و روى آن مى خوابيدند . بالش آن دو هم ، چرمى پُر شده از ليف خرما بود .

۲۲۱.امام باقر عليه السلام :زمانى كه على عليه السلام با فاطمه عليهاالسلام ازدواج كرد ، على عليه السلام اتاق را با شن و ماسه ، فرش كرد . بستر آن دو ، پوست يك قوچ بود ، و بالينشان ، پُر شده با ليف خرما . يك قطعه چوب هم نصب كردند كه مَشك را بر آن مى آويختند . پس آن را با جامه اى پوشاند .

۲۲۲.امام صادق عليه السلام :پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فاطمه عليهاالسلام را در حالى به خانه على عليه السلام فرستاد كه پوشش آن بانو ، يك چادر بود ، و بسترش پوست يك قوچ ، و بالينش چرمى پُر شده با رشته هاى تابيده از الياف نخل .

۲۲۳.فضائل الصحابة ، ابن حنبلـ به نقل از عكرمه و ابو يزيد مدينى ـ :زمانى كه فاطمه عليهاالسلامبه خانه على عليه السلام بُرده شد ، در خانه او چيزى جز مقدارى شن و ماسه پهن شده [ در كف اتاق ] ، يك بالش ، يك سبو ، و يك كوزه نيافت .

۲۲۴.المناقب ، ابن شهرآشوبـ به نقل از وهب بن وهب قُرَشى ـ :اثاث خانه على عليه السلام ، عبارت بود از : مقدارى ماسه نرمِ پهن شده ، يك قطعه چوب كه از يك ديوار ، به ديوار ديگر براى پهن كردن رخت ها نصب شده بود ، يك عدد پوست قوچ ، و يك
بالش پُر شده از الياف خرما .

صفحه از 298