خانواده - صفحه 215

2 / 2 ـ 10

سلام كردن به اعضاى خانواده

۳۳۰.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اى اَنَس ! ... هر گاه وارد خانه ات شدى ، بر خانواده ات سلام كن تا خير و بركتِ خانه ات ، زياد شود .

۳۳۱.پيامبر خدا صلى الله عليه و آلهـ خطاب به اَنَس ـ :اى فرزندم ! هر گاه به خانه ات وارد شدى ، بر خود و بر خانواده ات سلام كن .

۳۳۲.امام صادق عليه السلام :هر گاه به خانه ات وارد شدى ، بگو : «بسم اللّه و باللّه » و بر خانواده ات سلام كن ، و اگر كسى در خانه نبود ، بگو : «به نام خداوند ، و درود بر پيامبر او و خاندانش ، و سلام بر ما و بندگان صالح خداوند !» . اگر اين را گفتى ، شيطان از خانه ات مى گريزد .

2 / 2 ـ 11

شاد كردن

۳۳۳.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس خانواده اش را شاد سازد ، خداوند ، از آن شادى ، مخلوقى مى آفريند كه تا روز قيامت ، برايش طلب آمرزش مى كند .

۳۳۴.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس از بازار ، نوبرى براى فرزندانش بياورد ، همانند كسى است كه صدقه اى حمل مى كند تا آن گاه كه آن را در دهان آنان بگذارد ، و بايد از دختران شروع كند ؛ زيرا خداوند متعال ، نسبت به دختران ، دلسوز است ، و هر كس نسبت به دختران ، دلسوز باشد ، همانند كسى است كه از ترس خدا مى گريد ، و هر كه از ترس خدا بگريد ، آمرزيده مى شود ، و هر كس دخترى را شاد كند ، خداوند در روز غم و اندوه ، او را شاد مى گردانَد .

صفحه از 298