خانواده - صفحه 221

۳۴۴.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :ره سپار شدنت به سوى مسجد ، و بازگشت به سوى خانواده ات ، ثواب يكسان دارند .

۳۴۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر گاه يكى از شما حجّش را به جاى آورْد ، بايد زودتر بار سفر را به سوى خانواده اش بر بندد ؛ زيرا اين كار ، پاداش او را بزرگ تر مى گردانَد .

۳۴۶.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :خداوند ، مؤمن را دوست مى دارد و زن و فرزندانش را [ نيز] دوست مى دارد . محبوب ترين چيز نزد خداى متعال ، آن است كه ببيند مرد ، با زن و فرزندانش بر سر يك سفره ، غذا مى خورند . سپس هر گاه بر آن سفره ، گرد هم آيند ، با نظر رحمت به ايشان مى نگرد ، و پيش از آن كه از جاى خود پراكنده شوند ، آنان را مى آمرزد .

۳۴۷.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر گاه مؤمن ، با فرزندان خود غذا بخورد ، به ازاى هر لقمه ، ثوابِ آزاد كردن يك بنده برايش نوشته مى شود ، و شهرى [ در بهشت ]برايش بنا مى گردد ، و خداوند ، كارنامه او را به دست راستش مى دهد .

۳۴۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر مؤمنى كه غذا خوردن با فرزندان را دوست داشته باشد ، فرشته اى از زير عرش ، به او ندا مى دهد كه : اى بنده خدا ! كردار از سر گير ، كه خداوند ، همه گناهانت را آمرزيد .

۳۴۹.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :آيا شما را از پنج كار خبرندهم كه هر كس آنها را انجام دهد ، متكبّر نيست : دوشيدن گوسفند ، پوشيدن پشمينه ، همنشينى با تهى دستان ، سوار شدن الاغ ، و اين كه مرد با خانواده اش غذا بخورد .

صفحه از 298