خانواده - صفحه 27

۲۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس در راه به ازدواج در آوردن دو مؤمن بكوشد تا آن دو را به هم برسانَد ، خداوند ، هزار زن از حور العين به همسرى او در مى آورد كه هر زنى ، در كوشكى از دُر و ياقوت است ، و براى هر قدمى كه در اين راه بر مى دارد يا براى هر سخنى كه در اين راه مى گويد ، عمل يك سال [ عبادت ]ـ كه شب هاى آن را به نماز بگذرانَد و روزهايش را به روزه دارى ـ ، برايش نوشته مى شود .

۲۶.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس برادر مؤمن خود را به ازدواج زنى در آورَد كه همدم و كمك يار و مايه آسايش او باشد ، خداوند از حور العين ، به همسرى وى در مى آورَد ، و او را با هر يك از صدّيقان اهل بيت پيامبرش ـ كه دوست داشته باشد ـ و برادرانش مأنوس مى كند ، و آنان را هم با او همدم مى گردانَد .

۲۷.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس بنده خدايى را ( / بنده اى را براى خدا) زن دهد ، خداوند ، ديهيم شاهى بر سر او مى نهد .

۲۸.امام صادق عليه السلام :هر كس بى همسرى را همسر بدهد ، از كسانى است كه خداوند عز و جل در روز قيامت ، به او نظر [ لطف ]مى افكنَد .

۲۹.امام كاظم عليه السلام :سه كس اند كه در آن روزى كه سايه اى جز سايه عرش خدا نيست ، در سايه عرش خدا هستند : مردى كه برادر مسلمانش را همسر بدهد ، يا به او خدمت
كند ، يا رازى از او را پوشيده بدارد .

صفحه از 298