خانواده - صفحه 51

۷۰.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :ازدواج كنيد ؛ زيرا زنان ، براى شما ثروت مى آورند .

۷۱.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :سه كار است كه هر كس آنها را با اعتماد به خدا و براى خدا انجام دهد ، بر خداوند است كه او را كمك كند و به او بركت دهد : بنده اى كه براى آزادى اش كار كند ... ؛ و كسى كه با اعتماد به خدا و به خاطر او ازدواج كند ، بر خداوند است كه او را كمك كند و به او بركت دهد ؛ و كسى كه زمينِ مُرده اى را زنده سازد .

۷۲.امام صادق عليه السلام :مردى نزد پيامبر صلى الله عليه و آله آمد و از تنگ دستى ، به او شكايت كرد . پس پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود : «ازدواج كن» . آن مرد ازدواج كرد و به گشايش رسيد .

۷۳.امام صادق عليه السلام :جوانى از انصار ، نزد پيامبر خدا صلى الله عليه و آله آمد و از تنگ دستى ، به ايشان شكايت كرد . پيامبر صلى الله عليه و آله به او فرمود : «ازدواج كن» .
جوان گفت : ۱ خجالت مى كشم كه نزد پيامبر خدا صلى الله عليه و آله باز گردم .
پس ، مردى از انصار ، به او برخورد و گفت : من دخترى زيباروى دارم .
آن گاه ، او را به ازدواج آن جوان در آورد . امام صادق عليه السلام فرمود : «پس خداوند ، به زندگى او گشايش داد» .
پس از آن ، جوان ، نزد پيامبر صلى الله عليه و آله آمد و ايشان را از وضع خود ، آگاه ساخت . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : «اى جوانان ! بر شما بادْ ازدواج كردن!» .

1.در پاورقى مأخذ آمده است : شايد در اين جمله ، تقديم و تأخيرى صورت گرفته باشد ، و جمله در اصل چنين است : «پيامبر به او فرمود : ازدواج كن . پس [ در راه ] ، مردى از انصار به آن جوان برخورد . جوان گفت : من خجالت مى كشم نزد رسول خدا باز گردم . آن مرد گفت : من دخترى زيبا دارم ...» . مترجم مى گويد : شايد هم جوان ، با خودش اين جمله را گفته باشد .

صفحه از 298