آرزو - صفحه 35

۲۹.پيامبر خدا صلى الله عليه و آلهـ از تعويذ ايشان در روز وادى القرى۱ـ :خدايا ! ... درخواستم را رد مكن و دعايم را در پرده مدار و رغبتم را كم مكن و بر خوارى و التماس من ، و بر نادارى و درويشى ام رحم آور؛ زيرا مرا اميدى جز تو و آرزويى جز تو نيست.

۳۰.پيامبر خدا صلى الله عليه و آلهـ در دعاى «اسماى حُسنا» ـ :اى آن كه اهل آسمان ها و زمين ، بدو اميد بسته اند، اى خدا! اى مورد وثوق اهل آسمان ها و زمين، اى خدا! اى آرزوى اهل آسمان ها و زمين، اى خدا! اى اميد اهل آسمان ها و زمين، اى خدا!

۳۱.فاطمه عليهاالسلامـ از دعاى ايشان در تعقيب نماز ظهر ـ :اى كريم ترينِ كريمان و منتهاىِ آرزوى درخواست كنندگان! تويى آن مولاى من كه درِ دعا و توبه را به رويم گشودى . پس درِ پذيرش و اجابت را بر من مبند.

۳۲.امام حسين عليه السلامـ از دعاى ايشان در روز عرفه ـ :خداوندا! اى پادشاه قدرتمند! اى آن كه همه چيز ، مقهور قدرت اوست! اى آن كه نافرمانى مى شود و پرده پوشى مى كند، و از او آمرزش مى طلبند و مى آمرزد! اى غايت آرزوى آرزومندان، و اى منتهاى اميدِ اميدواران!

۳۳.امام زين العابدين عليه السلامـ در مناجات نيازمندان ـ :اى منتهاى آرزوىِ آرزومندان، و اى نهايتِ خواهش خواهندگان، و اى دورترين مطلوبِ طلب كنندگان، و اى عالى ترين اشتياقِ مشتاقان ! ... به پيشگاه تو، خضوع و از تو خواهش مى كنم، و به درگاه تو ، التماس و از تو درخواست مى نمايم .

1.وادى القرى، سرزمينى است در نزديكى مدينه. گفته اند منطقه سكونت قوم ثمود بوده كه در قرآن به آن اشاره شده است: « وَ ثَمُودَ الَّذِينَ جَابُواْ الصَّخْرَ بِالْوَادِ » (فجر: آيه ۹) (تفسير الواحدى : ج ۲ ص ۱۲۰۰) . مراد از روز وادى القرى، روزى است كه پيامبر در برگشت از خيبر، يهوديان وادى القرى را محاصره كرد و در باره آنان فرمود: اينان همان غضب شدگان هستند (ر.ك: تفسير الطبرى : ج ۱ ص ۸۰).

صفحه از 150