امامت - صفحه 323

۴۳۱.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس با پنج چيز نزد خدا برود ، خداوند، او را از بهشت، مانع نمى شود: خيرخواهى نسبت به خدا، و خيرخواهى نسبت به كتاب خدا، و خيرخواهى نسبت به پيامبر خدا، و خيرخواهى نسبت به زمامداران، و خيرخواهى نسبت به عموم مسلمانان.

۴۳۲.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :به شما توصيه مى كنم كه چيزى را شريك خدا نگردانيد و همگى به رشته فرمان بردارى چنگ زنيد تا در همين حال ، فرمان خدا (مرگ) به شما برسد، و نسبت به زمامدارانى كه شما را به فرمان خدا فرمان مى دهند ، خيرخواهى داشته باشيد.

۴۳۳.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :سه چيز است كه با وجود آنها ، دل هيچ مسلمانى به خيانت نمى گرايد: خالص گردانيدن عمل براى خدا، خيرخواهى نسبت به پيشوايان مسلمانان، و پيوستگى با جماعت آنان؛ زيرا دعاى مسلمانان ، از هر سو آنان را در ميان دارد.

۴۳۴.سنن الدارمىـ به نقل از زيد بن ثابت ـ :پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : «دل هيچ مسلمانى با سه خصلت گره نمى خورد ، مگر آن كه به بهشت مى رود».
گفتم: آنها كدام اند؟
فرمود: «خالص گردانيدن عمل براى خدا، خلوص و خيرخواهى نسبت به زمامداران، و پيوستگى با جامعه اسلامى؛ چرا كه دعاى آنان ، از هر سو آنان را در ميان گرفته است».

صفحه از 327