امانت - صفحه 117

«قوم نوح ، پيامبران را تكذيب كردند ؛ چون برادرشان نوح به آنان گفت: «آيا پروا نداريد؟ من براى شما ، فرستاده اى امينم » .

«و به يقين، پيش از آنان ، قوم فرعون را بيازموديم، و پيامبرى بزرگوار بر ايشان آمد كه [ به آنان گفت] : بندگان خدا را به من بسپاريد ؛ زيرا من ، براى شما فرستاده اى امينم» .

«يكى از آن دو [ دختر ] گفت: «اى پدر! او را استخدام كن ؛ چرا كه بهترين كسى است كه استخدام مى كنى: [هم] نيرومند [ و هم ]امين است»» .

«و پادشاه گفت: «او را نزد من آوريد، تا وى را ويژه خود كنم» . پس چون با او سخن راند، گفت: «تو امروز ، نزد ما بامنزلت و امين هستى»» .

حديث

۲۰۳.امام على عليه السلامـ در توصيف زمين ـ :چون زمينش را آماده ساخت و فرمانش را روان داشت ، آدم عليه السلام را برگزيد ... و پس از توبه ، او را [به زمين ]فرو فرستاد تا زمينش را با تبار او آباد كند و او را بر بندگانش ، حجّت [و دليل وجود خويش ]قرار دهد .
و پس از ميراندن او نيز بندگانش را از وجود آنچه كه حجّت خداوندگارى اش را بر آنان تأكيد و تقويت كند و آنان را به شناخت خداوند رسانَد ، بى بهره نگذاشت ؛ بلكه با زبان برگزيدگانش ، يعنى پيامبران و امانتداران پيام هايش ، نسلى از پىِ نسلى ، بر آنان حجّت آورد ، تا آن كه حجّت او با پيامبر ما محمّد صلى الله عليه و آله تمام [ و كامل] شد .

5 / 4

خاتم پيامبران صلى الله عليه و آله

قرآن

«در آن جا [ هم ] مُطاع [ و هم ] امين است» .

صفحه از 170