امانت - صفحه 127

۲۲۱.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :فاطمه ، شادىِ قلب من است ، و دو پسر او ، ميوه دل من هستند ، و شوهرش ، نور ديده من است ، و امامان از نسل او ، امانتداران خداى من و رشته اتّصال ميان او و بندگانش هستند . هر كه به ايشان چنگ در زند ، نجات مى يابد ، و هر كه از آنان دورى گزيند ، نابود مى شود .

۲۲۲.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اى مردم! شما را به خوش رفتارى با فرزندانم و خاندانم سفارش مى كنم ؛ زيرا آنان با حقّ اند و حق ، با آنان است . ايشان ، پيشوايانِ برحقّ پس از من ، و امانتداران معصوم هستند .

۲۲۳.امام على عليه السلام :ما خاندانى هستيم كه خداوند ، رحمت و حكمت و نبوّت و عصمت را به ما اختصاص داده است ... و ما را بر وحى خويش ، امين قرار داده است . پس ما راه نمايانى ره يافته ايم .

۲۲۴.امام باقر عليه السلامـ در توصيف امامان عليهم السلام ـ :آنان ، پرتوى تابان پيرامون عرش پروردگارشان اند ؛ خدا بدانها فرمان داده و آنها او را تسبيح مى گويند و با تسبيحگويى آنها ، آسمانيان ، تسبيح مى گويند ... پس ، آنها (زمينيان) براى ايشان صف مى كِشند و ايشان را تسبيح مى گويند ... و ايشان ، امين بر وحى خدايند . ايشان ، خاندان نبوّت اند .

۲۲۵.امام صادق عليه السلام :ما حجّت خدا بر بندگان او هستيم ، و گواهان او بر آفريدگانش ، و امانتدارانِ وحى ، و خزانه داران دانش او .

صفحه از 170