ایمان - صفحه 109

«بگوييد: ما به خدا و به آنچه بر ما نازل شده و به آنچه بر ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و اسباط ، نازل آمده و به آنچه به موسى و عيسى داده شده و به آنچه به همه پيامبران از سوى پروردگارشان داده شده، ايمان آورده ايم . ميان هيچ يك از ايشان فرق نمى گذاريم و در برابر او تسليم هستيم» .

حديث

۱۴۵.امام باقر و امام صادق عليهماالسلامـ در باره اين سخن خداوند :«دستگيره محكم»ـ :آن ، ايمان به خداست . [يعنى] به خداى يگانه ايمان بياورد .

۱۴۶.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :محكم ترينِ دستگيره ها ، ايمان به خداست .

۱۴۷.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :ايمان ، سه تاست ... : كسى كه به خداى بزرگ ايمان آورَد (توحيد) و پيامبران را ، از نخستينِ آنان تا آخرينشان ، تصديق كند (نبوّت) و بداند كه برانگيخته خواهد شد (معاد) .

۱۴۸.امام صادق عليه السلام :لقمان به فرزندش گفت : ايمان ، سه نشانه دارد : باور داشتن خدا و كتاب هاى او و پيامبرانش .

۱۴۹.امام صادق عليه السلام :چگونه ره يابد آن كه بينا نيست ؟ و چگونه بينا شود آن كه انديشه نكند ؟ از پيامبر خدا و اهل بيت او پيروى كنيد و به آنچه از نزد خدا فرود آمده است ، اقرار كنيد و آثار هدايت را دنبال كنيد ؛ زيرا اينان نشانه هاى امانت و پرهيزگارى اند . و بدانيد كه اگر كسى [ تنها] عيسى بن مريم عليه السلام را انكار كند ، ولى به [حقّانيت] ديگر پيامبران اقرار نمايد ، او مؤمن نيست . از طريق چراغ راه نما ، راه را بپوييد ، و از پسِ پرده ها نشانه ها را بجوييد تا كار دينتان كامل گردد و به خداوند ـ كه پروردگارتان است ـ ، ايمان آورده باشيد .

صفحه از 436