ایمان - صفحه 273

«و چرا شما در راه خدا [ و در راه نجاتِ ]مردان و زنان و كودكان مستضعف ، نمى جنگيد؟ همانان كه مى گويند: «پروردگارا! ما را از اين شهرى كه مردمش ستم پيشه اند ، بيرون ببر و از جانب خود ، براى ما سرپرستى قرار ده و از نزد خويش ، ياورى براى ما تعيين فرما»؟» .

ر . ك : زمر : آيه 17 .

حديث

۳۷۰.پيامبر خدا صلى الله عليه و آلهـ در نامه اش به نجرانيان ـ :به نام خداى ابراهيم و اسحاق و يعقوب . از محمّد ، پيامبر و فرستاده خدا ، به اسقف نجران و به اهالى نجران . اگر اسلام آورديد ، همصدا با شما ، خدا ، همان معبود ابراهيم و اسحاق و يعقوب ، را سپاس مى گويم . نيز من شما را از پرستش بندگان به پرستش خدا ، و از ولايت بندگان به ولايت خدا فرا مى خوانم .

۳۷۱.امام على عليه السلام :خداوند ، محمّد صلى الله عليه و آله را به حق فرستاد تا بندگانش را از پرستش بت ها به پرستش خود ، و از فرمانبرىِ شيطان به فرمانبرى خود ، بيرون بَرَد ، با قرآنى كه آن را روشن و استوار قرار داد تا بندگان ، پروردگار خويش را كه نمى شناختند ، بشناسند و به او كه منكِرش بودند ، اقرار كنند و او را كه نفيَش مى كردند ، اثبات كنند .

۳۷۲.امام على عليه السلام :خداوند ـ تبارك و تعالى ـ محمّد صلى الله عليه و آله را به حق بر انگيخت تا بندگانِ او را از بندگىِ بندگانش به بندگى خودش ، و از پيمان هاى بندگانش به پيمان هاى خودش ، و از فرمانبرىِ بندگانش به فرمانبرى خودش ، و از ولايت بندگانش به ولايت خودش در آورَد .

صفحه از 436