آسیب (الآفة) - صفحه 59

۱۲۵.امام زين العابدين عليه السلام :معبودا ! ما را از حمايتت بر كنار مدار ، و از مراقبتت برهنه مساز ، و از هلاكتگاه ها نگاهمان دار ؛ چرا كه ما تحت نظر تو و در سايه تو و از آنِ تو هستيم .
به حقّ فرشتگان ويژه ات ، و آفريدگان شايسته ات ، از تو مى خواهم كه براى ما نگه دارنده اى قرار دهى كه ما را از هلاكت ها برهاند ، و از آسيب ها محافظت كند ، و از مصيبت هاى سخت ، نگاه دارد .

۱۲۶.امام زين العابدين عليه السلام :بار خدايا ! بر محمّد و خاندان محمّد ، درود فرست و ما را از كسانى قرار ده كه دستگيره دانش را گرفتند ، و خويشتن را به فهمْ پروردند ، و نامه بدى ها را خواندند ، و دفتر گناهان را گشودند ، و شرنگ غم را جرعه جرعه نوشيدند تا آن كه از آسيب ها به سلامت ماندند ، و در بازگشتگاه (قيامت) به آسايش رسيدند .

۱۲۷.امام صادق عليه السلامـ در دعاى بعد از نماز عصر ـ :بار خدايا ! گزندها و آسيب ها و بلاها را ، چه آنها كه خود مى توانم دفع كنم و چه آنها كه جز به واسطه تو نمى توانم دور سازم ، از من دور گردان .

۱۲۸.امام صادق عليه السلام :در هنگام غسل جمعه مى گويى : «بار خدايا ! دلم را از هر آسيبى كه به سبب آن ، دينم را از بين مى برى و عملم را بر باد مى دهى ، پاك گردان» .

صفحه از 64