برکت - صفحه 15

۴.امام على عليه السلامـ در دعا ـ :اى روياننده گياهان ، اى برآورنده نيازها ، اى عطاكننده خواسته ها ، اى قراردهنده بركت ها!

۵.امام على عليه السلامـ در يادكرد از امام زمان عليه السلام ـ :گويا او را مى بينم كه از «وادى السَّلام» گذشته ، به سوى «مسيلِ [مسجد] «سهله» مى رود ، سوار بر اسبى سفيدپا ، با كاكُلى بلند و درخشان ؛ و دعا مى كند و در دعايش مى گويد: «... اى گستراننده رحمت از جايگاه هايش ، و درآورنده بركت ها از كان هايشان ...! از تو مى خواهم كه بر محمّد و خاندان محمّد ، درود فرستى و در كارم ، به وعده ات وفا كنى و در گشايش برايم ، شتاب كنى» .

۶.امام على عليه السلامـ در دعا ـ :وظايف سنگين [ اداى] حقوق پدران و مادران را از دوشم بردار ، و مرا و مردان و زنان باايمان ، و برادران و خواهران و خويشاوندان [مرا] را بيامرز ، اى دارنده بركت ها و داناىِ نهان ها!

۷.امام على عليه السلامـ در خطبه نماز باران ـ :اى عطا كننده خيرها از بهترين هاى (/ جايگاه هاى) آن ، و اى فرستنده بركت ها از معدن هاى آن! پناه بخشى و پناه دهندگى ، از توست و تو ، پناه و پناهگاهى .

1 / 3

فرو فرستنده بركات

قرآن

«و اگر مردمِ آبادى ها ايمان مى آوردند و پروا پيشه مى كردند ، بركت هايى از آسمان و زمين ، به روى آنان مى گشوديم ؛ ليكن تكذيب كردند . ما هم [گريبان] آنان را به [كيفر ]كارهايشان گرفتيم» .

صفحه از 205