برکت - صفحه 151

۲۸۳.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :ماه رمضان، ماه بزرگى است . خداوند در آن، حسنات را مى افزايد و گناهان را پاك مى كند و درجات را بالا مى برد. هر كه در اين ماه، يك صدقه بدهد ، خداوند، او را مى آمرزد، و هر كه در اين ماه، به برده خود نيكى كند، خداوند، او را مى آمرزد ، و هر كه در اين ماه، اخلاقش نيكو باشد، خداوند، او را مى آمرزد.

۲۸۴.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :ماه رمضان، شما را فرا رسيد ؛ ماهى مبارك ؛ ماهى كه خداوند، روزه آن را بر شما واجب ساخته است . در اين ماه ، درهاى بهشت، گشوده مى شوند و در اين ماه، شيطان ها در غل و زنجيرند.

۲۸۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :ازدواج در ماه رمضان به اميد بركت، مستحب است.

۲۸۶.امام زين العابدين عليه السلامـ در دعايش در هر روز از ماه رمضان ـ :خداوندا! ... در اين ماه، مرا براى پرستش و نيايش به درگاهت و خواندن كتاب آسمانى ات، فارغ بگردان و بركتم را در اين ماه ، بزرگ بدار .

۲۸۷.امام زين العابدين عليه السلامـ در دعاى وداع با ماه رمضان ـ :بدرود اى ماهى كه هيچ روزهايى به پاى تو نمى رسند! بدرود اى ماهى كه از هر جهت ، ايمن (سلامت) است! بدرود اى ماهى كه همنشينى با تو ناخوشايند نيست و بودن با تو، ناپسند ، نه ! بدرود اى ماهى كه با بركت ها بر ما فرود آمدى و آلودگى گناهان را از ما شستى!

صفحه از 205