برکت - صفحه 153

۲۸۸.امام باقر عليه السلام :خداوند ، فرشتگانى دارد گماشته بر روزه داران كه در هر روزِ ماه رمضان تا پايان آن، براى آنان آمرزش مى طلبند و هر شب به هنگام افطارشان ، به آنان خطاب مى كنند: «مژده باد بر شما، اى بندگان خدا! اندكى گرسنه شديد؛ امّا فراوان سير خواهيد گشت . مبارك شديد و در باره شما بركت داده شد».

۲۸۹.امام صادق عليه السلامـ در آخرين شب ماه شعبان و اوّلين شب ماه رمضان مى فرمود ـ :خداوندا! اين ماه مبارك ـ كه در آن، قرآن براى هدايت مردم فرو فرستاده شده ، و متضمّن دلايل آشكار هدايت و ميزان تشخيص حق از باطل است ـ ، فرا رسيد . پس در اين ماه، ما را سلامت بدار و آن را براى ما سلامت بدار و آن را از ما در كمال آسانى و عافيت از سوى خود، تحويل بگير .

۲۹۰.امام صادق عليه السلامـ در وداع با ماه رمضان ـ :خداوندا! به حق بزرگ ترين چيزى كه هر يك از بندگانت به حق آن از تو درخواست كرده است ، به نام هاى بزرگت، ستايش زيبايت، و دعاى ويژه ات، از تو مى خواهم كه بر محمّد و خاندان محمّد ، درود فرستى و اين ماهِ ما را بابركت ترين ماه رمضانى قرار دهى كه از وقتى كه ما را به دنيا فرود آورده اى ، بر ما گذشته است ، همراه با مصون ماندن دينم و رهايى جانم و بر آمدن نيازهايم .
و[ اين كه] در خواسته هايم و كامل شدن نعمت بر من و برطرف شدن بدى از من، و پوشاندن عافيت بر من در اين ماه ، شفيع من باشى.

صفحه از 205