برکت - صفحه 201

۳۹۲.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :خداوند، هيچ دردى نازل نكرده، مگر آن كه درمانش را هم نازل كرده است ، و در شير گاو ، درمان هر دردى است.

۳۹۳.امام صادق عليه السلام :پيامبر صلى الله عليه و آله هر گاه شير مى نوشيد، مى فرمود : «خدايا! آن را بر ما مبارك گردان و براى ما از آن بيفزاى» .

۳۹۴.امام باقر عليه السلام :پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ، هرگز غذايى نمى خورد و نوشيدنى اى نمى نوشيد ، مگر آن كه مى فرمود : «خدايا! در آن براى ما بركت قرار بده و براى ما بهتر از آن را جايگزين گردان» ، مگر شير را ، كه وقتى مى نوشيد ، مى فرمود : «خدايا! براى ما در آن ، بركت قرار بده و براى ما از آن بيفزاى» .

۳۹۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كه خداوند به او شير نوشانْد ، بگويد: «خدايا! در آن براى ما بركت قرار بده و براى ما از آن بيفزاى» ؛ چرا كه من جز شير ، چيزى را نمى شناسم كه جايگزين خوراك و نوشيدنى باشد.

۳۹۶.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :شير گاو بنوشيد ؛ چرا كه با هر گياهى آميخته است .

۳۹۷.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :با شير گاو ، مداوا كنيد، كه من اميد دارم خداوند، شفاى خود را در آن قرار دهد؛ زيرا [ گاو ]از هر گياهى مى خورد.

۳۹۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :از شير و روغن گاو ۱ بخوريد و از گوشت آن ، پرهيز كنيد؛ چرا كه شير و روغن گاو ، درمان و شفاست و گوشت آن، درد[زا].

1.. روغن گاو ، در مقابل همه سم ها مقاومت مى كند و اگر به صورت بمالند ، لك و خال آن را از بين مى برد (تاج العروس : ج ۱۸ ص ۲۹۴) .

صفحه از 205