برکت 2 - صفحه 27

۴۵۶.امام صادق عليه السلامـ در دعاى خويش به هنگام زيارت امير مؤمنان عليه السلام ـ :پروردگارا! از گشايش خويش ، آنچه را بر خود حتمى ساخته اى ، براى فقيرِ ما گشايش بخش ، و تا ما را باقى داشته اى ، هدايتمان كن ، و ما را با كرامت، زنده بدار ، و ما را با كرامت ، بميران ، و ما را در باقى مانده عمرمان نگه دار ، و در آنچه روزى مان داده اى، بركت قرار بده .

۴۵۷.امام صادق عليه السلامـ در دعاى پس از نماز كامل ـ :خدايا! بر محمّد و خاندان محمّد ، درود فرست و آنچه را برايم تقسيم كرده اى يا روزى نموده اى ، حلال و پاك و فراوان و بابركت و دست يافتنى و آسان به دست آمدنى قرار بده ، به همراه آسانى و عافيت و تن درستى و سعادت از سوى خود ؛ همانا تو بر هر چيز ، توانايى.

14 / 9

دعاى بركت ازدواج

۴۵۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :[در شب زفاف،] هر گاه همسرِ كسى را نزد او فرستادند ، دو ركعت نماز بخواند و دست بر پيشانى زن بكشد و بگويد : «خدايا! براى من در همسرم و براى همسرم در من ، بركت قرار ده و تا آن گاه كه ميان ما را جمع مى كنى ، با خير و خُجستگى و بركت باشد ، و اگر ميان ما جدايى انداختى ، جدايى را به سوى هر نيكى قرار بده» .
سپس بگويد : «سپاس ، خدايى را كه از گم راهى ، هدايتم نمود ، فقرم را برطرف ساخت ، بى حالىِ مرا نشاط بخشيد ، ذلّتم را عزّت قرار داد ، از تنگ دستى پناهم داد ، مرا از بى همسرى در آورد ، حرفه اى را به خدمت من گماشت ، تنهايى ام را مونس بخشيد ، و پستى ام را رفعت بخشيد ؛ سپاسى فراوان ، پاك و خجسته براى آنچه عطا كردى ـ اى پروردگار من ـ و براى آنچه قسمت (روزى) نمودى و براى آنچه كرامت بخشيدى».

صفحه از 82