برکت 2 - صفحه 35

۴۶۹.پيامبر خدا صلى الله عليه و آلهـ وقتى ماه نو را مى ديد ـ :خدايا! اين ماه را كه بر ما وارد مى شود ، برايمان مبارك گردان .

۴۷۰.شعب الإيمانـ به نقل از اَنَس ـ :هر گاه ماه رجب وارد مى شد ، پيامبر صلى الله عليه و آله مى فرمود : «خدايا! رجب و شعبان را بر ما مبارك كن و ما را به رمضان برسان» .

۴۷۱.امام زين العابدين عليه السلامـ از دعاهاى ايشان ، وقتى به ماه نو مى نگريست ـ :از پروردگار من و پروردگار تو ، از پروردگار من و آفريدگار تو ، از تقديرگر من و تقديرگر تو ، و از تصويرگر من و تصويرگر تو مى خواهم كه بر محمّد و خاندان او درود فرستد و تو را هلال بركتى قرار دهد كه [گذشتِ] روزها آن [بركت] را نابود نمى سازند ... ؛ هلال ميمنتى كه رنج و بدبختى با آن نيست ، و هلال سعادتى كه نُحوستى در آن نيست .

14 / 14

دعاى بركت قضا و قدر

۴۷۲.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :خدايا! مرا چنان كن كه از تو بترسم ، تا آن جا كه گويا تو را مى بينم ، هميشه تا هنگامى كه ديدارت مى كنم ؛ و مرا با پروامندى از خودت ، سعادتمند كن و با نافرمانى ات ، به شقاوتم ميفكن ؛ و در حكم خويش برايم خوبى را برگزين و در تقدير خود ، برايم مباركى قرار بده ، تا دوست نداشته باشم كه آنچه تو به تأخيرش انداخته اى ، پيش افتد و نه آنچه تو پيش افكنده اى ، به تأخير افتد .

صفحه از 82