برهان - صفحه 67

۷۹.امام صادق عليه السلامـ در زيارت امام حسين عليه السلام ـ :سلام بر تو ، اى وارث پيامبران ! سلام بر تو ، اى وصىّ اوصيا ! سلام بر تو و بر فرزندان تو كه خداوند ، حجّت هاى رسا و نور و راه راست را به ايشان بخشيد !

۸۰.امام صادق عليه السلام :ما ستارگانى هستيم كه از نور ما ، راه ، جُسته مى شود
و براى مردمان ، امروز ، ما برهانيم .

۸۱.امام هادى عليه السلامـ در زيارت امام على عليه السلام در روز غدير ـ :مولاى من! تويى حجّت رسا و راه روشن و نعمت سرشار و برهان روشنگر .

۸۲.امام هادى عليه السلامـ در يكى از زيارت هاى جامعه ـ :هر زمان كه حجّتى از شما در گذرد يا نشانه اى از شما اُفول كند ، خداوند براى خلق خود ، از نسل آن درگذشته ، جانشينى بر مى آورد كه پيشوا و نورى هدايتگر و برهانى روشن و نورانى باشد كه يكى از پىِ ديگرى [به راه حق] دعوت مى كند و يكى بعد از ديگرى ، [مردمان را ]هدايت مى نمايد .

۸۳.امام هادى عليه السلامـ در «زيارت جامعه كبيره» ـ :سلام بر پيشوايان دعوتگر ، و رهبران هدايتگر ، و سَروران حكومتگر ، و مدافعان حمايتگر [از دين خدا] ، و اهل ذكر ، و اولياى امر ، و يادگاران و برگزيدگان خدا و حزب او ، و صندوق دانش او ، و حجّت و راه او ، و نور و برهان او ...
خداوند ، شما را به هدايتش ، گرامى داشت و برهانش را به شما اختصاص داد و
براى نور خويش ، شما را برگزيد ... . نشانه هاى خدا ، در نزد شماست ، و اراده و مشيّت هاى او [همراه] با شماست ، و نور و برهانش ، پيش شماست .

صفحه از 104