سرزمین (بلد) - صفحه 67

۸۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اگر قيامت برپا شود و در همان حال ، نهالى در دست يكى از شما باشد ، چنانچه بتواند برنخيزد تا آن نهال را بكارد ، اين كار را بكند .

۸۹.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هيچ مسلمانى نيست كه بذرى بيفشاند يا نهالى بنشاند و از حاصل آن ، پرنده اى يا انسانى يا چرنده اى بخورد ، مگر اين كه به ازاى آن براى او صدقه اى خواهد بود .

۹۰.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هيچ مردى نيست كه درختى بنشاند ، مگر اين كه خداوند عز و جل به اندازه ميوه اى كه از آن درخت به بار مى نشيند ، برايش اجر مى نويسد .

۹۱.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس بنايى بسازد ، بى آن كه در آن ، مرتكب ستم يا تجاوزى شده باشد ، يا درختى بكارد بدون آن كه در آن ، مرتكب ستم يا تجاوزى شده باشد ، مزدى دارد كه تا وقتى مخلوقى از مخلوقات خداى مهربان ـ تبارك و تعالى ـ از آن بهره مند مى شود ، آن مزد برقرار است .

۹۲.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كه درختى بنشاند و از آن نگهدارى و به آن رسيدگى كند تا اين كه به بار بنشيند ، به ازاى هر ميوه اى كه روزى جوينده اى از آن بخورد ، نزد خداى عز و جل ، صدقه اى براى او حساب مى شود .

صفحه از 128