سرزمین (بلد) - صفحه 87

۱۲۱.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :خداى ـ تبارك و تعالى ـ مى فرمايد : «در هر روزى ، صد رحمت است . شصت تاى آن براى طواف كنندگان خانه[ى خدا] است ، و بيست تا براى اهل مكّه ، و بيست تا براى ديگر مردمان» .

۱۲۲.امام زين العابدين عليه السلام :خُفته در مكّه همچون [رزمنده] به خون غلتيده در ديگر شهرهاست .

۱۲۳.امام باقر عليه السلام :هر كس يك سال در مكّه مجاور شود ، خداوند ، گناهان نُه سال گذشته او و خانواده اش و هر شخصى كه آن كس برايش طلب آمرزش كند و عشيره و همسايگان او را مى آمرزد و تا صد و چهل سال از هر گونه بدى [و گزندى] مصون مى مانند .

۱۲۴.المحاسنـ به نقل از ميسّر نخعى ـ :امام صادق عليه السلام به من فرمود : «اى ميسّر ! كدام سرزمين ها پرحرمت تر است ؟» و هيچ يك از ما جوابى نداد تا اين كه خود ايشان ، جواب آن را داد و فرمود : «مكّه» .
فرمود : «كدام قطعه از زمين ، پرحرمت تر است ؟» و باز هيچ يك از ما جوابى نداد تا اين كه خود ايشان، جواب را داد و فرمود : «ما بين ركن و حِجر» .

۱۲۵.امام صادق عليه السلام :محبوب ترين زمين نزد خداى متعال ، مكّه است . هيچ خاكى در نزد خداى عز و جل ، محبوب تر از خاك آن نيست ، و هيچ سنگى در نزد خداى عز و جل ، محبوب تر
از سنگ آن نيست ، و هيچ درختى در نزد خداى عز و جل ، محبوب تر از درخت آن نيست ، و هيچ كوهى در نزد خداى عز و جل ، محبوب تر از كوه هاى آن نيست ، و هيچ آبى در نزد خداى عز و جل ، محبوب تر از آب آن نيست .

صفحه از 128