سرزمین (بلد) - صفحه 93

۱۳۴.صحيح مسلمـ به نقل از سهل بن حنيف ـ :پيامبر خدا صلى الله عليه و آله با دستش به مدينه اشاره كرد و فرمود : «آن ، حرمى امن است» .

۱۳۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :ابراهيم عليه السلام ، مكّه را حرم قرار داد و براى آن دعا كرد ، و من مدينه را حرم قرار دادم ، چنان كه ابراهيمْ مكّه را ، و براى [بركتِ] ترازو و پيمانه آن دعا نمودم ، چنان كه ابراهيم عليه السلام براى مكّه دعا نمود .

۱۳۶.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بار خدايا ! ابراهيم ، مكّه را حرام كرد و آن را حرم قرار داد ، و من مدينه ، ما بين دو تنگه اش را ، حرام كردم از اين كه در آن خونى ريخته شود ، يا سلاحى براى جنگ برداشته شود ، يا برگ درختى از آن تكانده شود ، مگر براى علوفه .
بار خدايا ! به مدينه ما بركت ده . بار خدايا ! به پيمانه ما بركت ده . بار خدايا ! به ترازوى ما بركت ده . بار خدايا! به پيمانه ما بركت ده . بار خدايا! به ترازوى ما بركت ده . بار خدايا ! به مدينه ما بركت ده . بار خدايا ! بركت ها را دو چندان فرما .
سوگند به آن كه جانم در دست اوست ، هيچ درّه و تنگه اى در مدينه نيست ، مگر اين كه دو فرشته از آن نگهبانى مى كنند تا شما [به سلامت] وارد مدينه شويد .

۱۳۷.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :آبادى ها با شمشير ، فتح شدند و مدينه با قرآن فتح شد .

صفحه از 128