تبليغ - صفحه 293

۴۲۴.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :روز قيامت ، عالمان بد را مى آورند و در آتش جهنّم مى افكنند ، و برخى از ايشان به روده ، به سان چرخيدن الاغ به دور آسياب ، چرخانده مى شوند . به او گفته مى شود : واى بر تو ! ما به دست تو هدايت شده ايم . تو را چه شده است ؟! مى گويد : در آنچه شما را نهى مى كردم ، با شما هم صدا نبودم .

۴۲۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :ده دسته از امّت مرا به صورت پراكنده محشور مى كنند : ... برخى از آنان كَر و لال و فاقد عقل اند ، و برخى زبانشان را مى جَوَند و چرك از دهانشان خارج مى شود ... . آنان كه زبان هاى خود را مى جَوَند ، علما و قضات اند كه كردارشان با گفتارشان هماهنگ نبوده است .

۴۲۶.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس مردم را به گفتار يا رفتارى دعوت كند و خود بدان عمل نكند ، هماره مشمول خشم خداست تا آن كه از اين كار باز ايستد ، يا بدانچه مى گويد يا بدان فرا مى خواند ، عمل كند .

۴۲۷.امام باقر عليه السلامـ به يزيد صائغ ـ :اى يزيد ! حسرت آنان كه عدالت را توصيف كرده اند ، امّا با آن به مخالفت برخاسته اند ، در روز قيامت ، از همه شديدتر است ، و شاهد آن ، اين سخن خداوند متعال است : «تا آن كه [مبادا] كسى بگويد : دريغا بر آنچه در حضور خدا كوتاهى ورزيدم !» .

صفحه از 424