تبليغ - صفحه 53

۶۹.مسند ابن حنبل :سَمُرة بن جُندَب مى گويد : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : «اى مردم ! شما را به خدا سوگند مى دهم . اگر مى دانيد كه من در رساندن چيزى از رسالت هاى پروردگارم كوتاهى كرده ام ، مرا از آن باخبر سازيد تا رسالت هاى پروردگارم را چنان كه شايسته رساندن است ، ابلاغ كنم ، و اگر مى دانيد كه من رسالت هاى پروردگارم را رسانده ام ، مرا از آن باخبر كنيد» .
سَمُره مى گويد : اشخاصى برخاستند و گفتند : گواهى مى دهيم كه تو رسالت هاى پروردگارت را ابلاغ كرده اى و براى امّتت خيرخواهى نموده اى و آنچه بر عهده داشته اى ، ادا كرده اى .

۷۰.المستدرك على الصحيحينـ به نقل از اَنَس ـ :آخرين سخنى كه پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود ، اين جمله بود : «اى پروردگارِ باجلالت و بلندمرتبه ! ابلاغ كردم» . آن گاه جان به جان آفرين تسليم كرد .

۷۱.امام على عليه السلامـ در خطبه اى از ايشان ـ :و شهادت مى دهم كه محمّد ، بنده و فرستاده اوست... ؛ آنچه را پروردگارش به او فرمان داده بود ، آشكار كرد و آنچه را بر دوشش نهاده بود ، ابلاغ نمود ، تا آن كه دعوتش را با توحيد ، پديدار ساخت و كلمه «لا إله إلّا اللّه وحده لا شريك له» را در ميان مردم ، آشكار نمود تا وحدانيت براى خداوند ، خالص گردد و ربوبيت الهى پيراسته شود ، و خداوند ، بُرهانش را با توحيد ، ظاهر ساخت و مرتبه اش را با اسلام ، بالا برد .

۷۲.امام على عليه السلام :خداوندا ! به محمّد ـ كه درود تو بر او و خاندانش باد ـ از هر كرامتى، برترينِ آن را عطا كن... . شهادت مى دهيم كه او رسالت را ابلاغ كرد و خيرخواهى را به انجام رسانيد و براى امّت ، كوشش نمود .

صفحه از 424