تبليغ - صفحه 91

۱۱۵.امام باقر عليه السلامـ به فُضَيل ـ :اى فضيل ! به هر يك از دوستان ما كه رسيدى ، سلام ما را برسان و به آنان بگو كه من مى گويم : من جز با ورع [آنان] ، كارى در برابر خداوند برايشان نمى توانم انجام دهم . پس زبانتان را حفظ كنيد ، و دست هايتان را نگاه داريد ، و بر شما باد بردبارى و نماز ، كه خداوند مى فرمايد : «از شكيبايى و نماز ، يارى جوييد ؛ زيرا خدا با شكيبايان است» .

۱۱۶.ثواب الأعمالـ به نقل از وصّافى ، از امام باقر عليه السلام ـ :در مناجات خداوند با موسى عليه السلام در كوه طور ، اين جملات بود : «اى موسى ! به مردمت برسان كه طالبان قربت ، به چيزى مثل گريه از ترسم به من نزديك نمى شوند ، و عبادتگران ، به چيزى مثل وَرَع و پرهيز از حرام هاى من ، عبادتم نكرده اند ، و طالبان آراستگى ، به چيزى مثل زهد و بى رغبتى در دنيا از آنچه مايه غناى آنهاست ، خود را براى من نياراسته اند» .
موسى صلى الله عليه و آله گفت : اى گرامى ترينِ گراميان ! براى آنان ، در ازاى اين كار ، چه قرار داده اى ؟
خداوند فرمود : «اى موسى ! آنان كه از راه گريه از ترسم به من تقرّب مى جويند ، بى آن كه كسى با آنان سهيم باشد ، در جايگاه والا [بهشت] خواهند بود ؛ و آنان كه با پرهيز از حرام هاى من ، مرا عبادت مى كنند ، با آن كه اعمال مردم را وارسى مى كنم ، به جهت شرم از آنان ، اعمالشان را وارسى نمى كنم ؛ و آنان كه با زهد در دنيا به من تقرّب مى جويند ، من بهشت را با تمام جوانب آن به آنان مى بخشم كه هر كجا بخواهند ، سُكنا گزينند» .

صفحه از 424