15
تفسير نورٌ علي نور ج1

چهار . تهيه لوح فشرده (CD) حاوى متن تفسير ابوالفتوح و محصولات علمى كنگره

اين لوح فشرده، با مشاركت مركز تحقيقات كامپيوترى علوم اسلامى آماده و هم‏زمان با برپايى كنگره عرضه مى‏شود.
***
در پايان، از همه فرهيختگان و دانشوران، سازمانها و نهادهاى علمى ـ پژوهشى و دست‏اندركاران امور اجرايى كه در به ثمر رسيدن اين همايشْ سهم داشته‏اند، سپاس‏گزارى مى‏شود، بويژه از: توليت محترم آستان حضرت عبدالعظيم عليه‏السلام و رياست محترم مؤسسه علمى ـ فرهنگى دارالحديث، شوراى عالى سياست‏گذارى و شوراى علمى كنگره، بنياد پژوهشهاى اسلامى آستان قدس رضوى، مركز تحقيقات كامپيوترى علوم اسلامى، مديران عالى آستان حضرت عبدالعظيم عليه‏السلام ، مديران و محققان مركز تحقيقات دارالحديث ، سازمان چاپ و نشر دارالحديث، دانشكده علوم حديث.
مهـدى مهـريـزى
دبير كميته علمى
تابستان 1384


تفسير نورٌ علي نور ج1
14

7 . بازنويسى داستانهاى تفسير ابوالفتوح2 جلد

تفسير ابوالفتوح، حاوى داستانهاى بسيار است كه مرحوم دكتر عسكر حقوقى، اكثر آنها را در يك جلد در قطع وزيرى در كتاب خود آورده است. با توجّه به سازندگى داستان، مجموعه‏اى از اين قصه‏ها كه حاوى مطالب اخلاقى و معنوى (بويژه در ضمن شرح احوال پيامبران و پيشوايان دينى) است، گزينش و براى استفاده بهتر جوانان، با نثر امروزين، بازنويسى شده است.
اين مجموعه در دو جلد در قطع رقعى عرضه مى‏گردد.

8 . مأخذشناسى ابوالفتوح رازى و تفسير وى1 جلد

اين كتاب، حاوى گزارشى اجمالى است از مجموعه آنچه درباره ابوالفتوح و تفسير وى در قالب كتاب، مقاله، پايان‏نامه و يا ضمن كتابها، به فارسى، عربى و برخى زبانهاى اروپايى، تاكنون عرضه شده است.

9 . حواشى علاّمه شعرانى بر تفسير ابوالفتوح2 جلد

علاّمه ميرزا ابوالحسن شَعرانى، حواشى عالمانه و سودمندى بر تفسير ابوالفتوح دارد كه چون در ضمن يكى از چاپهاى پيشين منتشر شده، مهجور مانده است. مجموعه اين حواشى، استخراج گرديده، و مصادر اقوال علامه شعرانى تخريج شده و همراه با فهارس فنى با عنوان تفسير نورٌ على نور: تعليقات علامه شعرانى بر روض الجنان در قالب دو جلد پر برگ و بار عرضه مى‏گردد.

دو . ويژه‏نامه‏هاى مجلاّت علمى

بر اساس پيگيريها و توافقهاى به عمل آمده از سوى دبيرخانه علمى كنگره، مجلات: 1. پژوهش‏هاى قرآنى، 2. بيّنات، 3. آينه پژوهش، 4. علوم حديث، هم‏زمان با برپايى كنگره، يك شماره خود را ويژه «ابوالفتوح رازى و تفسير وى» عرضه مى‏كنند.

سه . خبرنامه كنگره

تاكنون دو شماره از اين خبرنامه به چاپ رسيده و دو شماره ديگر نيز در دست تهيه است كه يك شماره پيش از برگزارى كنگره و يك شماره نيز در روز برگزارى آن، عرضه مى‏شود.

  • نام منبع :
    تفسير نورٌ علي نور ج1
    سایر پدیدآورندگان :
    صادقي، محسن؛ مروي، عباسعلي
    تعداد جلد :
    2
    ناشر :
    سازمان چاپ و نشر دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1384
    نوبت چاپ :
    اوّل
تعداد بازدید : 59935
صفحه از 724
پرینت  ارسال به