گفتگو با استاد عبدالسلام بن عباس الوجيه - صفحه 251

اين امالى را محمد بن منصور مرادى جمع آورى نموده است.
همچنين از مصادر حديثى، از خود محمد بن منصور مرادى كتاب الذكر نزد ماست و نيز بالغ بر سى كتاب ديگر از محمد بن منصور مرادى راامام الحافظ ابى عبداللّه علوى در كتاب الجامع الكافى جمع آورى كرده است. او صاحب كتاب الأذان بحى على خيرالعمل است.
در اين كتاب (الجامع الكافى) بسيارى از احاديثى كه در كتب ائمه ما وارد شده و رواياتى كه مورد استشهاد ائمه ما واقع شده وجود دارد و نيز رواياتى كه در مجاميع ايشان وارد شده، على الخصوص امام قاسم بن ابراهيم و فرزندش، محمد بن قاسم و نوه او امام هادى يحيى بن حسين و فرزندان امام هادى همچنين، در آن كتاب جمعى از احاديثى كه از امام ناصر اطروش نقل شده، گردآورى شده است.
همچنين مجموعه اى از احاديثى كه در كتاب التحرير از امام الناطق بالحق يحيى ابن حسين هارونى و نيز در الأمالى الصغرى از امام المؤيد باللّه أحمد بن حسين هارونى و كتابش، التجريد و شرحش(شرح التجريد) نقل شده، وارد شده كه شامل احاديث نغز و نيكويى است. به علاوه، امام الموفق باللّه حسين بن اسماعيل جرجانى كتابى به نام الاعتبار و سلوة العارفين دارد كه در آن بسيارى از احاديث در موضوع ترهيب و ترغيب وارد شده است.
و نيز فرزندش امام المرشد باللّه يحيى بن حسين دو امالى به نامهاى الأمالى الخميسية و الأمالى الإثنينية دارد كه از ميان آن دو،

صفحه از 266