مخفى نيست. از تفسير فارسى او ظاهر مى شود كه معاصر صاحب كشّاف بوده، و بعضى از اشعار صاحب كشّاف به او رسيده؛ امّا كشّاف به نظر او نرسيده. و اين تفسير فارسى در وثاقت تحرير و عذوبت تقرير و دقت نظر بى نظير است. فخرالدّين رازى اساس تفسير كبير خود را از آن جا اقتباس نموده، و جهت دفع آن، حال بعضى از تشكيكات خود را بر آن افزوده در مطاوى اين مجالس پرنور شطرى از روايات و لطايف نكات و اشارات او مسطور است. و او را تفسيرى عربى هست كه در خطبه تفسير فارسى به آن اشاره نموده، امّا تا غايت به نظر مطالعه فقير نرسيده.
و شيخ عبدالجليل رازى در بعضى از مصنّفات خود، ذكر شيخ ابوالفتوح نموده و گفته كه خواجه امام ابوالفتوح رازى مصنّف بيست مجلّد است از تفسير قرآن، و در موضع ديگر گفته كه خواجه امام ابوالفتوح رازى را بيست مجلّد از تفسير قرآن تصنيف اوست كه ائمه و علماى همه طوايف طالب و راغب اند آن را. و ظاهرا اكثر آن مجلّدات از تفسير عربى او خواهد بود. وفقنا اللّه تعالى لتحصيله و الإستفادة منه بمنه وجوده. از بعضى ثقات مسموع شده كه قبر شريفش در اصفهان واقع است. واللّه تعالى اعلم.