آفريدن)، بمعنى، بنويسد و بتبع. «را» غالباً متصل به كلمات ما قبل است: ايشانرا، زنانرا، مومنانرا، منافقانرا و برزگرانرا.
علامت اضافه در كلمات مختوم به «ه» به صورت «ى» كوچكى نوشته شده است: فرشته ى و معجزه ى و نتيجه ى و پهلوى و دسته ى. «است» گاهى بدون الف است؛ مثل بسيار ست، شب قدر ست، مستحبست (مستحب است) و آنست؛ و گاهى هم با «الف»: دو ركعت است، دشمن ما است.
«اين» غالباً «ين» نوشته شده است: درين، برين. «آنچه» و «آنكه» به رسم قديم «انك» و «انج» نوشته شده است. كلمات مختوم به «ه» در جمع به «ها» بدون «ه» نوشته شده اند: ميوها (ميوه ها). ى مفرد دو نقطه در بالا دارد. ترا (تو را) و خشنودى همه جا بدين صورت است.
جالب اينكه شيوه كتابت نسخه خيلى به آنچه امروز متداول است، نزديك است و به غير از چند مورد معدود، فرقى و يا اختلافى فاحش ندارد.
ب) نسخه مورخ 557
صنيع الدوله (محمد حسن خان اعتماد السلطنه)، در باره اين نسخه چنين نوشته است: ۱ «تفسير ابوالفتوح وقفى ابن خاتون، 19 سطرى، جلد كاغذى ۲ ، جلد [يعنى يك جلد».] در فهرست چاپى كتابخانه آستان قدس رضوى چنين نوشته اند: ۳ «136 ـ روض الجنان مكرر ايضاً. اين نسخه قطعه اى است از اواخر ۴ سوره (المزمل) تا آخر قرآن كه آخر كتاب است».