در طرف دست چپ صفحه مزبور نوشته:
«انتسخ منه ابو محمّد الحسن بن محمّد بن ابى القاسم اللبارنى (؟) سنة اثنتين وثمانين وخمسمائة».
و در نسخه 136، كه از اوايل سوره مزمّل تا آخر قرآن را شامل است، چنين مرقوم شده:
«تمّ الكتاب بحمد اللّه وحسن توفيقه، والصّلوة على خير خلقه محمّد وآله الطاهرين، وحسبنا اللّه ونعم الوكيل نعم المولى ونعم النصير، ووقع الفراغ منه عند طلوع الشمس يوم الاحد الرّابع والعشرين من جمادى الآخرة سنة سبع وخمسين وخمسمائة هجريّة. كتبه العبد الضّعيف المحتاج الى رحمة اللّه تعالى ابو زيد ابن بندار بن محمّد ابن الحسين بن الحسن بن محمّد بن يونس البراوستانى مقيم [كذا ]سبنده (؟) من بسابويه [= بشابويه؟]...».
تصحيح و استنساخ
مرحوم ملك الشّعراى بهار، ذيل شماره 1، صفحه 391 جلد دوّم سبك شناسى، درباره نسخه خطّى تفسير آستانه قدس رضوى و تصحيح و رونويسى از آن چنين مى نويسد:
«اصل اين نسخه در كتابخانه آستانه رضويّه است. در سفر اوّل ركن الدّوله به امر ناصرالدين شاه از اين كتاب سواد برداشتند و باز در سنه 1317 ـ 1318قمرى، ركن الدّوله حاكم خراسان شد و امر كرد آن نسخه را براى كتابخانه سلطنتى به امر مظفّر الدين شاه اصلاح كنند و مرحوم حاج ميرزا كاظم صبورى ملك الشعراء، در خراسان، بيش از يك سال به مقابله و تصحيح آن مجلّدات مشغول گرديد و دو جلد از همان نسخه در تهران در عهد مظفّر الدين شاه به طبع رسيد و سه جلد ديگر نيز در 1315ش به امر وزير فرهنگ جناب آقاى على اصغر حكمت به حيله طبع آراسته