۱۶۰۲۰.عنه عليه السلام :إنَّ تَقوَى اللّهِ دَواءُ داءِ قُلوبِكُم ......... و صَلاحُ فَسادِ صُدورِكُم ، و طَهورُ دَنَسِ أنفسِكُم . ۱
۱۶۰۲۱.عنه عليه السلام :لو أنَّ الناسَ حينَ تَنزِلُ بِهِمُ النِّقَمُ ، و تَزولُ عَنهُمُ النِّعَمُ ، فَزِعُوا إلى رَبِّهم بِصِدقٍ مِن نِيّاتِهِم ، وَ وَلَهٍ مِن قُلوبِهِم ، لَرَدَّ علَيهِم كُلَّ شارِدٍ، و أصلَحَ لَهُم كُلَّ فاسِدٍ . ۲
۱۶۰۲۲.الإمامُ الصّادقُ عليه السلام :إنَّ اللّهَ (لَ)يَدفَعُ بِمَن يُصَلِّي مِن شيعَتِنا عَمَّن لا يُصَلِّي مِن شِيعَتِنا و لو أجمَعُوا على تَركِ الصلاةِ لَهَلَكُوا ، و إنَّ اللّهَ لَيَدفَعُ بمَن يُزَكِّي مِن شيعَتِنا عَمَّن لا يُزَكِّي ......... و هو قولُ اللّهِ عَزَّ و جلَّ : «و لَو لا دَفعُ اللّهِ الناسَ بَعضَهُم بِبَعضٍ لَفَسَدَتِ الأَرضُ» . ۳
۱۶۰۲۰.امام على عليه السلام :همانا تقواى الهى داروى درد دل شماست ......... و مايه اصلاح تباهى سينه هايتان و پاك شدن آلودگى جانهايتان.
۱۶۰۲۱.امام على عليه السلام :اگر مردم آن گاه كه خشم و بلاها بر آنان فرود مى آيد و نعمتها از ميانشان مى رود، با نيّتهاى راست و درست و دلهاى مشتاق به پروردگارشان پناه برند، بي گمان هر گريخته و از دست رفته اى را به آنان بازگرداند و هر فسادى را براى آنان اصلاح كند.
۱۶۰۲۲.امام صادق عليه السلام :خداوند به بركت وجود شيعيان نمازگزار ما، عذاب را از شيعيانى كه نماز نمى خوانند دفع مى كند. اگر همه آنها نماز را ترك مى كردند، قطعاً هلاك مى شدند ، و خداوند به بركت وجود شيعيان زكات پرداز ما [عذاب را] از شيعيانى كه زكات نمى دهند دور مى گرداند ......... و اين است معناى سخن خداوند عزّ و جلّ كه: «اگر خداوند برخى از مردم را به وسيله برخى ديگر دفع نمى كرد، قطعاً زمين تباه مى گرديد».