تاريخ : شنبه 1386/10/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 2230
ديدار رؤسای دارالحديث‌های ايران و مغرب در قم

ديدار رؤسای دارالحديث‌های ايران و مغرب در قم

رئيس دارالحديث «الحسنيه» مغرب، به همراه سفير اين كشور در جمهوری اسلامی ايران، صبح روز پنج شنبه 13 دی‌ماه، از مؤسسۀ دار الحديث قم بازديد كردند.

به گزارش راوی، در اين بازديد كه چهار ساعت به طول انجاميد، «احمد الخمليشی»، رئيس دارالحديث «الحسنيه» مغرب و «محمد الوفا»، سفير مغرب در جمهوری اسلامی ايران، ضمن حضور در بخش‌های مختلف پژوهشكده و دانشكدۀ علوم حديث، با آيت‌الله ری‌شهری، رئيس مؤسسۀ دارالحديث قم ديدار و گفت‌وگو كردند.
آيت‌الله ری‌شهری در اين ديدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور «الخمليشی» در دارالحديث گفت: در شرايطی كه دنيا تشنۀ اسلام است و پژوهشگران جوان، علاقه‌مند رهنمودهای اسلام هستند، اطلاع رسانی درباره معارف اسلامی و قرآن و احاديث اهل بيت، كار ارزنده‌ای محسوب می‌شود
وی ابراز اميدواری كرد كه روابط مستحكم‌تری در زمينه‌های علمی و تحقيقاتی بين دو كشور ايران و مغرب صورت گيرد.
سپس «احمد الخمليشی»، با اشاره به اين كه در ۳۰ سال اخير، به علمای مغرب اجازه داده شده كه با مذهب جعفری بيشتر آشنا شوند، خواستار ارتباطات علمی با مؤسسات جمهوری اسلامی ايران شد و گفت: ما جعفری نيستيم ولی علاقه ما به اهل بيت بسيار زياد است.
«محمد الوفا»، در ايران نيز با اشاره به سابقۀ تأسيس دارالحديث مغرب، گفت: بعد از ورود به ايران، شاهد نهضتی علمی- فكری در ايران بودم.
وی، شرايط كنونی عالم اسلام را دشوار توصيف كرد و گفت: تا كنون ارتباطات خوبی از لحاظ اقتصادی، سياسی و فرهنگی بين دو كشور ايران و مغرب برقرار بوده ولی در موضوعات دينی، اين روابط ضعيف‌تر بوده است و اكنون زمينه‌های خوبی برای تعامل دو طرف در مسائل دينی وجود دارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :