«متونِ دستۀ اوّل، مبنایِ باورها و اندیشۀ اسلامی است در حالی که متون دستۀ دوم شاملِ مجموعۀ کامل دستگاه تفکرِ اسلامی است».
این نویسنده و محقق علوم دینی كه چند سال است به ترجمۀ اثر مشهور علامۀ امینی، «الغدیر» مشغول است، با اشاره به نیازِ مترجمان به مرجعی با عنوان کانون ترجمه، اظهار داشت:
«مترجمان، با نشست های منسجم می توانند مراحلِ مباحث علمی و نظری را بگذرانند و نظام تئوری و مبانیِ ترجمه را مورد بررسی قرار دهند».
حسینی ژرفا، استفادۀ ابزاری از ترجمه برای امرار معاش را از آسیبهای ترجمۀ متون دینی عنوان کرد و گفت:
«امید است با برگزاری نشست های تخصصی و همفكری صاحب نظران، بلایی که بر سر ویرایش آمده بر سر ترجمه نیاید».
اظهارات حسینی ژرفا، در حالی است كه همان گونه كه در گفتگوهای پیشین موضوع ترجمۀ متون دینی از نظرتان گذشت، برخی از صاحب نظران معتقدند كه تدوین یك شیوه نامه برای ترجمۀ متون دینی ضروری است و منجر به سامانمند شدن این حوزه میشود.