369
دانشمندان و مشاهير حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و شهر ري ج1

آثار

كليه آثار مدرس غير از بدايع الحكم در مجموعه رسايل وى به چاپ رسيده، لذا در اين بخش ابتدا بدايع الحكم معرفى و پس از آن مجموع رسايل وى گزارش مى شود:
1 ـ بدايع الحكم: اساس اين رساله پرسشهايى است كه بديع الملك ۱ از مدرسى زنوزى پرسيده و او به آنها پاسخ داده است. اين كتاب ابتدا با مقدمه حيدرقلى خان قاجار و به خطا احمد هزار جريبى و توسط شيخ احمد شيرازى در 278 صفحه در تهران به صورت چاپ سنگى به چاپ رسيده و پس از آن با تصحيح و تحقيق در سالهاى اخير به چاپ رسيده است. و اخيرا نيز با تصحيح احمد واعظى از سوى انتشارات الزهراء در پاييز 1376ش در قطع وزيرى در 554ص به چاپ رسيده است.
ديگر آثار شناخته شده مدرس تهرانى توسط آقاى محسن كديور تصحيح و با عنوان مجموعه مصنفات حكيم مؤسس آقاعلى مدرس تهرانى در سه جلد از سوى انتشارات اطلاعات در تهران در سال 1378 در قطع وزيرى به چاپ رسيده و

1.ميرزا عمادالدوله حشمة السلطنة مشهور به بديع الملك فرزند امام قلى ميرزا عمادالدوله اول فرزند محمدعلى ميرزا دولتشاه فرزند فتحعلى شاه قاجار است. بديع الملك از رجال سياسى و اهل فرهنگ بوده و در فلسفه شرق و غرب تبحر داشته و مدتها نيز پستهاى حكومتى را عهده دار بوده است. او ابتدا اين سؤالات را از مدرسى زنوزى پرسيده و پس از آن از ميرزا على اكبر حكمى يزدى جواب آنها را درخواست نموده است. شرح حال بديع الملك در نخبگان علم و عمل در ايران، ص ۱۲۰ ـ ۱۲۴ مندرج است.


دانشمندان و مشاهير حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و شهر ري ج1
368
  • نام منبع :
    دانشمندان و مشاهير حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و شهر ري ج1
    تعداد جلد :
    2
    ناشر :
    سازمان چاپ و نشر دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1382
    نوبت چاپ :
    اوّل
    پیوند معرفی کتاب :
    http://www.hadith.net/post/52477
تعداد بازدید : 99659
صفحه از 395
پرینت  ارسال به