تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 2436
بازدید معاون كمیته بین الملل صلیب سرخ از موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث

بازدید معاون كمیته بین الملل صلیب سرخ از موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث

  
چهارشنبه 8/12/86

آندریاس وی گر معاون اجرایی كمیته بین الملل صلیب سرخ صبح امروز از پژوهشكده >نمایشگاه كتاب و كلاسهای درس نهج البلاغه ی مجموع ی دارلحدیث بازدید كرد.

وی سپس در نشستی با آیت اله ری شهری هدف از حضور سلیب سرخ در منطقه ی خاورمیانه را كمك رسانی به مناطق جنگ زده عنوان كرد و گفت:

نقش و تاثیر رهبران دینی و اجتماعی درفعالیت های بشر دوستانه می تواند به مسولیت این كمیته كمك شایانی كند.

آندریاس وی گر همایش اسلام و حقوق بشر دوستانه را كه چندی پیش در موسسه دارلحدیث برگزار شد مفید ارزیابی كرد و تصریح كرد نتیجه ی این همایش در كتابی به نام مقالات گرد آوری شده و این كتاب مقدمه یی بر فعالیت های بیشتر است.

وی خبر از تاسیس یك دبیر خانه دائم برای این همایش در شهر قم را داد… آیت اله ری شهری نیز در این نشست، فعالیت های سلیب سرخ را حركتی مقدس و مهم برشمرد وگفت انسان در مكتب اسلام دارای منزلت و احترام است و رسیدگی به كسانی كه نیازمند هستند ، بدون لحاظ كردن آیینشان در اسلام امری پسندیده است.

وی به سود جویی سیاستمداران جهان در هر حركت مقدسی اشاره كرد و تصریح كرد باید ترتیبی اتخاذ شود تا از فعالیت های انسان دوستانه سوء استفاده نشود و اقشار جامعه مطمئن باشند كه سیاست در كارهای انسان‌دوستانه دخالتی ندارد.

آیت اله ری شهری به آمادگی همكاری مجموعه دارالحدیث با سازمان سلیب سرخ اشاره كرد و افزود در این زمینه ترجمۀ كتابی با نام <<سیاست نامه امام علی(ع)>> به زبانهای انگلیسی و عربی در دستور كار قرار دارد . وی هدف از تالیف این كتاب را بیان اصول تعامل با جوامع مختلف> انسان دوستی و چگونگی رابطه با اسانها از دیدگاه اسلام عنوان كرد و گفت: این كتاب در آینده ی نزدیك منتشر خواهد شد و به دست همه مسئولانی كه حامی فعالیت های انسان دوستانه در جهان هستند خواهد رسید.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :